تاثیرات گیاه مورد در درمان آفت دهان

تاثیرات گیاه مورد در درمان آفت دهان

مقالات

۱۷ دی , ۱۳۹۶

مورد گیاهی همیشه سبز است که بیشتر در نواحی گرم می‌روید. گیاه مورد دارای برگ‌های بیضی و نوک تیز است. این گیاه میوه می‌دهد و در برخی از کشورها از میوه آن نیز استفاده می‌کنند. برگ‌ها، گل‌ها و میوه گیاه مورد در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است که ما در این مقاله به یکی از آن‌ها یعنی درمان آفت دهان است، می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید دلیل آفت دهان هنوز به طور کلی شناخته نشده است اما آلودگی و تضعیف سیستمی ایمنی بدن از مهم‌ترین دلایل آفت دهان است. برخی دیگر از علل آفت دهان را می‌توانید در مقاله درمان آفت دهان بخوانید.

یکی از محصولات شرکت ایده آرای پیشگام قطره گیاهی مورد الیس است که در درمان آفت دهان بسیار موثر است. در این مقاله بیان می‌کنیم که گیاه مورد چه خواصی دارد و در درمان آفت دهان چه تاثیری خواهد گذاشت.

گیاه مورد در تب سنتی ایرانی نقش پررنگی دارد و در ایران نیز کشت می‌شود. این گیاه خاصیت ضد عفونی کنندگی زیادی دارد و ضد باکتری و ضد میکروب است، به‌طوری‌که حتی برای شوره سر ناشی از باکتری هم از آن استفاده می‌شود. علاوه بر این، گیاه مورد به طور کلی می‌تواند از التهاب جلوگیری کند. گیاه مورد خواص بسیار زیادی دارد که در اینجا تاثیرات آن را در درمان آفت دهان بررسی می کنیم.

 

گیاه مورد و تاثیر آن در درمان آفت دهان

 

همان طور که گفته شد گیاه مورد یک گیاه ضد باکتری و ضد قارچ است که هم می‌توان آن را به صورت خوراکی استفاده کرد و هم به صورت عصاره و استفاده موضعی. آفت دهان نیز به عنوان یک التهاب می‌تواند با محلول موضعی مورد درمان شود. این ماده می‌تواند آلودگی‌های دهان را از بین ببرد و از این حیث به درمان آفت دهان کمک کند. همچنین در گذشته از جوشانده مورد برای ضدعفونی و رفع تحریک مخاط دهان استفاده می‌شد. اما این تمام خواص گیاه مورد برای درمان آفت دهان نیست، علاوه بر اثر ضد عفونی کننده، این گیاه مقوی و نیرو دهنده است پس به تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک کرده و بدین ترتیب یکی از علل ایجاد آفت دهان را از بین می‌برد.

مقالات مرتبط

gap
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲
درمان استرس و بی خوابی در خانه

درمان استرس و بی خوابی در خانه

استرس و بی‌خوابی دو مشکل شایع در زندگی امروزی هستند. فشارهای روزمره و اضطراب ممکن است باعث افزایش استرس و کاهش کیفیت خواب ...
۰۶ آبان , ۱۴۰۲