خواص سرکه سیب

خواص سرکه سیب

مقالات

۲۵ مهر , ۱۳۹۶

درمان دیابت، کاهش وزن، کاهش اشتها و کاهش کلسترول خون بیشترین موارد استفاده از سرکه سیب در بین مردم می‌باشند.

درمان دیابت:

استفاده از سرکه سیب در درمان دیابت همواره موضوع جالبی برای دانشمندان علم تغذیه بوده است، به طوری که خانم دکتر کارول جان استون، معاون رئیس دانشکده تغذیه و سلامت ایالت آریزونا، در سال 2004، تأثیرات ماده مؤثره سرکه سیب که اسید استیک می‌باشد را بر روی سطح گلوکز خون بیماران دیابتی مورد مطالعه قرار داده است. مطالعه ایشان بر روی جمعیت ده نفری بوده و طبق مطالعات خود، شش مقاله در این زمینه ارائه داده است. 

مطالعات او نشان می‌دهد سرکه سیب می‌تواند قند خون را در بیماران دیابتی نوع 2 و یا بیماران مستعد دیابت که به نام بیماران مقاوم به انسولین نامیده می شوند، پایین بیاورد.

اسید استیک مانع جذب نشاسته می‌شود. به طور مثال اگر کسی آب و شکر را همراه سرکه سیب مصرف کند گلوکز خون تغییر نمی‌یابد، گویی هیچ اتفاقی نیافتاده است.

دکتر جان استون مطالعات خود را در جمعیت کوچک مبنی بر تنظیم میزان گلوکز خون با مصرف سرکه سیب انجام داد. وی می‌گوید جهت اثبات بیشتر و استفاده آن به عنوان یک دوز دارویی باید تحقیقات بر روی تعداد بیشتری از مردم انجام گیرد.

اما پیشنهاد او این است که مردم می‌توانند از سرکه سیب به عنوان مکمل با غذاهای نشاسته دار استفاده کنند. این امر مانع جذب نشاسته و بالا رفتن گلوکز خون می‌گردد. اگر بیماران دیابتی قصد استفاده از مکمل سرکه سیب همراه غذا را دارند، بهتر است با دکتر تغذیه جهت تنظیم دوز دارویی صحبت کنند.

یافته‌های دکتر کارول جان استون نشان می‌دهد که استفاده از کپسول سرکه سیب روشی مشابه با داروهای کنترل کرانولین  انسولین، بدون عوارض جانبی دارد.

 

کاهش وزن:

کاهش وزن و کاهش اشتها مورد دیگری از استفاده عموم مردم از سرکه سیب می‌باشد. مطالعات انجام شده در ژاپن بر روی 175 ژاپنی سنگین وزن نشان داده است که استفاده از سرکه سیب به مدت 12 هفته کاهش وزن قابل توجهی به همراه داشته است به گونه‌ای که چربیهای شکم، کمر و سطح تری گلیسیرید در مقادیر زیادی کاهش داشته است.

در رژیم غذایی معمول در عرض سه ماه می‌تواند 2 الی 4 پوند کاهش وزن داشت. که این موضوع چندان برای افرادچاق خوشایند نیست، اما در کنار رژیم غذایی، استفاده از مکمل‌های غذایی سرکه سیب و ورزش مداوم کاهش وزن قابل توجهی در 12 هفته ایجاد خواهد کرد که این کاهش وزن بیشتر از 4 پوند در سه ماه خواهد بود.


کاهش کلسترول:

در سال 2011 تحقیقاتی در زمینه تاثیرات سرکه سیب بر روی حیوانات انجام شد که در مجله Agricultural and food chemistry به چاپ رسیده است. این تحقیقات نشان می‌دهد که کپسول سرکه سیب کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

یافته‌های دیگر نشان می‌دهد که اسید استیک موجود در کپسول سرکه سیب در صورت مصرف آن و بعد از غذا احساس سیری و کاهش اشتها ایجاد می‌کند که به خاطر کاهش سرعت غذا از معده می‌باشد.

 

کپسول سرکه سیب:

شرکت ایده آرا ارائه دهنده کپسول سرکه سیب است که به عنوان محصولی مفید و موثر در کاهش وزن و سایر مواردی که اشاره شد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزایای کپسول سرکه سیب:

مزیت استفاده از کپسول سرکه سیب نسبت به مایع سرکه سیب این است که شما می توانید بدون آنکه پیمانه‌ای داشته باشید و در هر وعده به توصیه متخصصین تغذیه یا دکترتان مقدار سرکه سیب لازم را مصرف کنید. کپسول سرکه سیب را می‌توانید به راحتی و با دوز مشخص مانند سایر داروها، در زمان‌های خاص و وعده‌های متناوب استفاده نمایید.

از دیگر مزیت‌های کپسول سرکه سیب این است که به دلیل فرم کپسولی، از خورندگی دندانهای شما توسط اسید استیک جلوگیری می‌کند و بوی تند سرکه شما را آزار نمی‌دهد.

کپسول سرکه سیب

مزایای کپسول سرکه سیب ایده آرای پیشگام:

تنها سرکه سیب 500 میلی‌گرمی موجود در ایران می‌باشد که به جای وارد کردن اسیداستیک مصنوعی با ایجاد روش Spray drying بر روی یک حامل طبیعی به نام مالتودکسترین باعث ایجاد پودر خشک سرکه سیب با بالاترین میزان اسیداستیک شده که تمامی خواص طبیعی سرکه سیب را حفظ می‌نماید.

مقالات مرتبط

gap
رقیق کننده خون

رقیق کننده خون

رقیق‌کننده‌های خون که به عنوان ضد انعقاد نیز شناخته می‌شوند، نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با لخته ...
۲۴ خرداد , ۱۴۰۲
تاثیر سرکه سیب بر سلامت موها

تاثیر سرکه سیب بر سلامت موها

سرکه سیب با وجود تمام فوایدی که برای سلامتی از جمله کاهش وزن تا تثبیت میزان قند خون دارد، هرگز نزد افراد خیلی محبوب نبوده است، ...
۱۶ بهمن , ۱۳۹۷
سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب در یک فرآیند تخمیر دو مرحله‌ای ساخته می‌شود: ابتدا سیب‌ها برش داده شده یا خرد می‌شوند سپس با مخمر ترکیب می‌گردند ...
۱۷ مرداد , ۱۳۹۷
تاثیرات سرکه سیب بر سلامت پوست صورت

تاثیرات سرکه سیب بر سلامت پوست صورت

در مقالات قبل درباره تاثیرات سرکه سیب بر سلامت بدن صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم تاثیرات سرکه سیب بر پوست صورت را مورد ...
۲۰ اسفند , ۱۳۹۶