خواص شوید

خواص شوید

مقالات

۲۵ مرداد , ۱۳۹۷

شوید جزء سبزیجات معطر و خوش طعمی است که به صورت خیس و خشک شده و همچنین به حالت قطره‌های خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل خاصیت مهم آن که کاهش چربی خون است بهتر است در برنامه غذایی قرار داده شود. برای آشنایی بیشتری با این گیاه پرخاصیت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شوید گیاهی است که معمولا در بیشتر نقاط دنیا رشد می‌کند و از نوع گیاهان مدیترانه‌ای می‌باشد. به جز خاک‌های بی‌کیفیت، خاک‌های سبک و خالی از هر نوع مواد غذایی و همچنین خاک رس که بسیار سنگین است، شوید را می‌توان در بقیه خاک‌ها مانند خاک با بافت متوسط و رطوبت مناسب کشت کرد.
مصرف شوید باعث کاهش چربی خون می‌شود و در بهبود مواردی مانند اسپاسم دستگاه گوارشی، برطرف سازی اختلالات خواب، مشکلات کلیوی و سوهاضمه استفاده می‌گردد. برای شوید در طب سنتی خواصی همچون ضد تشنج و استفراغ و همچنین خاصیت شیرافزایی اشاره شده است.

خواص شوید

چربی خون:

از گذشته تا به امروز، شوید یکی از گیاهان برجسته در طب سنتی بوده و در کنار سیر، به عنوان ماده‌ای برای کاهش چربی خون استفاده می‌شده است. نتایج آزمایشات متنوع امروزی بر روی گونه‌های مختلف جانوری و انسان نیز خواص بی‌شمار شوید را تایید کرده است. در آخرین آزمایش انجام شده بر روی یک گروه از افراد با درصد چربی خون بالا مشخص گردید که استفاده از شوید باعث کاهش تری گلسیرید و کلسترول آن‌ها شده است.

نفخ:

یکی از خواص شوید، قدرت کم کردن تولید گاز در بدن و همچنین تسهیل دفع گاز اضافی است و بدین ترتیب در کاهش نفخ بدن بسیار موثر خواهد بود. طی آزمایش‌های تحقیقاتی بر روی خانم‌های باردار بعد از عمل سزارین، استفاده از اسانس شوید (قطره خوراکی شوید) منجر به کاهش میزان نفخ بعد از جراحی گردید. به همین علت است که در طب سنتی از شوید به عنوان عامل کاهش نفخ نام برده می‌شود.

دردهای قاعدگی:

دردهایی که هنگام قاعدگی برای خانم‌ها رخ می‌دهد معمولا بسیار شدید بوده و هم بر روی وضعیت جسمی و هم وضعیت روحی تاثیر بسیار منفی دارد. از آنجایی که روش‌های طب سنتی همواره متکی بر استفاده از مواد طبیعی برای درمان مشکلات انسان است، برای مدیریت مشکل قاعدگی خانم‌ها راه حل استفاده از شوید را ارائه می‌دهد.

ضد میکروب:

گیاه شوید دارای ویژگی ضد عفونی کنندگی می‌باشد. خواص ضد باکتری و ضد قارچ این گیاه بخشی از ویژگی‌های این محصول است که در نتیجه پژوهش‌های آزمایشگاهی ثابت شده است.

آنتی اکسیدان:

شوید یک آنتی اکسیدان طبیعی است. با اضافه شدن این گیاه به مواد غذایی و واکنش موثر آن با رادیکال‌های حاصل از اکسیداسیون چربی‌ها، سبب واکنش‌های زنجیری می‌شود. هنگامی که زمان فرایند اکسیداسیون شدن افزایش پیدا کند، سرعت اکسیداسیون کاهش می‌یابد. کاهش مرگ سلولی، بیماری‌های قلب و عروق، زخم معده و سرطان‌ها از دیگر خواص شوید است.

شوید را می‌توانید به روش‌های مختلف استفاده کنید، در کنار غذا یا به عنوان میان وعده و.... یکی از محصولات شرکت ایده آرای پیشگام، قطره گیاهی شوید الیس است که سرشار از بتاکاروتن، پتاسیم و آهن بوده و می‌تواند باعث کاهش چربی خون و بهبود نفخ گردد.

مقالات مرتبط

gap
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲
درمان استرس و بی خوابی در خانه

درمان استرس و بی خوابی در خانه

استرس و بی‌خوابی دو مشکل شایع در زندگی امروزی هستند. فشارهای روزمره و اضطراب ممکن است باعث افزایش استرس و کاهش کیفیت خواب ...
۰۶ آبان , ۱۴۰۲