خواص بی‌نظیر گیاه رازیانه

خواص بی‌نظیر گیاه رازیانه

مقالات

۱۹ آبان , ۱۳۹۷

گیاه رازیانه گیاهی است با طبع گرم و خشک که خواص بی‌شمار و کم‌نظیر آن باعث شده تا از آن فرآورده‌های بسیاری همچون قرص رازیانه، دانه و چای رازیانه و قطره خوراکی رازیانه تولید شود. گیاهی مملو از ویتامین‌های A، ویتامین B و C همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، روی و... . وجود هر کدام از ویتامین‌ها و مواد معدنی در رازیانه، کاربرد و اثرات فوق‌العاده‌ای برای رفع مشکلات جسمی و کمک به رشد و نمو اعضای مختلف بدن دارد.

بیشتر بانوان گیاه رازیانه را به عنوان استروژن زنانه می‌شناسند و استفاده از آن را در افزایش شیردهی و کاهش دردهای دوران قاعدگی بسیار موثر می‌دانند. البته استفاده از این گیاه به عنوان دمنوش و چای یا به صورت قطره خوراکی در کنار وعده‌های غذایی دیگر توصیه می‌گردد.
قطره خوراکی رازیانه برای هر قشری از افراد جامعه می‌تواند تاثیر خاص خود را داشته باشد. به طور مثال برخی آزمایشات ثابت کرده که روغن رازیانه برای درمان قولنج در کودکان بسیار مفید است. افزایش میل جنسی نیز از دیگر خواص استفاده از گیاه رازیانه است.

۱۰ خاصیت استثنایی مصرف رازیانه

از رازیانه به عنوان گیاهی همه فن حریف یاد می‌شود زیرا برای ۱۰ تا از اعضای مختلف بدن مفید بوده و هنگام وجود مشکل به‌راحتی می‌تواند باعث تسکین یا پیشگیری از افزایش آسیب‌ها گردد.

حفظ زیبایی و طراوت پوست، تقویت موی سر، سلامت چشم، کاهش فشار خون، تنظیم تپش قلب، پیشگیری و درمان سنگ کلیه، پوکی استخوان، پیشگیری از سکته و سرطان، کنترل قند خون و کمک به درمان کم خونی ۱۰ ویژگی کلیدی گیاه رازیانه است که استفاده از آن برای هر انسانی توصیه می‌شود. قطره خوراکی رازیانه نیز به عنوان یکی از فرآورده‌های مفید این گیاه است که برای درمان مواردی که ذکر شد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطره را برای اثربخشی بهتر، روزانه حداکثر در سه وعده و با مشورت دکتر استفاده نمایید.

سلامتی بانوان و گیاه رازیانه

ریشه رازیانه مهم‌ترین بخش این گیاه است و بیشترین اثر را بر سلامتی بانوان مخصوصا مادران دارد. رازیانه شیر مادران را افزایش داده و آن را تقویت می‌کند. همچنین این گیاه در تنظیم قاعدگی بانوان نقش مهمی دارد. جلوگیری از پیری و یائسگی زودرس هم دو مورد دیگر از تاثیرات گیاه رازیانه است زیرا با تقویت و افزایش میل جنسی باعث افزایش هورمون جنسی زنانه می‌گردد.

استفاده از گیاه رازیانه

رازیانه همانطوری که در ابتدای مقاله بیان کردیم که در انواع مختلفی در بازار موجود است، از دانه رازیانه گرفته تا قرص و قطره خوراکی رازیانه. درست است که رازیانه نوعی گیاهی است و مشکلات و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد اما استفاده سر خود از آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. قرار بر این نیست که استفاده از هر ماده طبیعی در هر شرایطی توجیه گردد. در تمام موارد ۱۰ گانه که رازیانه موثر و مفید است میزان و نوع مساله باید توسط پزشک یا متخصص طب گیاهی بررسی گردد، سپس بر اساس دستورالعمل وی قطره خوراکی رازیانه استفاده گردد.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲