روش‌های خانگی درمان سوختگی و جای زخم

روش‌های خانگی درمان سوختگی و جای زخم

مقالات

۲۵ بهمن , ۱۳۹۶

در این مقاله قصد داریم روش‌های خانگی و طبیعی که برای از بین بردن و درمان جای سوختگی و یا جای زخم متداول است را بیان کنیم.

آبلیمو

یکی از موارد متداول در درمان جای سوختگی به روش خانگی، آبلیمو است. کافیست روزی یکبار به مدت دو دقیقه محل سوختگی را با آبلیمو ماساژ دهید تا تاثیر آن را ببینید.

روغن زیتون و روغن بادام

روغن زیتون و روغن بادام هم یک درمان خوب برای جای زخم و جای سوختگی است. کافیست روزی دوبار روغن بادام و یا روغن زیتون را بر روی جای زخم و یا جای سوختگی ماساژ دهید، جای سوختگی کمرنگ شده و به مرور از بین می‌رود.

آب گوجه

آب گوجه به علت ویتامین‌های زیادی که در خود دارد می‌تواند سلول‌های مرده‌ای که در جای سوختگی وجود دارد از بین ببرد و باعث از بین رفتن جای سوختگی و یا جای زخم شود. گوجه یک ماسک طبیعی بسیار عالی برای زخم‌ها است. کافیست قسمتی از آن را بریده و روی جای زخم و سوختگی قرار دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان جای سوختگی است. کافیست هر روز آن را روی جای سوختگی بمالید تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. علاوه بر این آلوئه ورا به طور کلی برای شفافیت و تقویت پوست بسیار خوب و موثر است.

شیر

می‌توانید برای از بین بردن جای سوختگی از روی پوست، قبل از حمام ده دقیقه شیر را روی جای سوختگی ماساژ دهید. توجه داشته باشید که شیر تنها برای درمان جای سوختگی موثر است، نه برای درمان خود سوختگی.

این 5 ماده غذایی بی شک در درمان جای سوختگی موثر است، اما فراموش نکنید که درمان‌های خانگی نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارند. اگر به دنبال راه سریعتری برای درمان جای زخم و یا جای سوختگی هستید، کرم کلاسنت با عصاره طبیعی گیاه سنتلا آسیاتیکا، کرم سوختگی بسیار موثر در درمان سوختگی و یا درمان جای زخم است که می‌توانید آن از در داروخانه‌های سراسر کشور تهیه کنید.

مقالات مرتبط

gap
جای سوختگی

جای سوختگی

سوختگی هنگامی که رخ می‌دهد، بستگی به شدت و عمق آن و همچنین با توجه به این که چه قسمتی از بدن را درگیر کرده است، اغلب با اسکار ...
۲۷ اسفند , ۱۴۰۲
انواع سوختگی

انواع سوختگی

راه‌های مختلفی برای طبقه‌بندی انواع سوختگی وجود دارد. برای درمان سوختگی، نکته مهم این است که قبل از هر چیز بدانیم سوختگی ...
۱۹ بهمن , ۱۴۰۲
نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت طیف وسیعی از مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد. اثرات مهم کلاسنت عبارتند از: بهبود آثار ناشی ...
۱۵ آذر , ۱۴۰۲
گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

آیا تا به حال با مفهوم گوشت اضافه یا کلوئید آشنا شده‌اید؟ این یک مشکل شایع پوستی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد نگران‌کننده ...
۲۶ تیر , ۱۴۰۲