درمان های خانگی گرفتگی عضلات گردن

درمان های خانگی گرفتگی عضلات گردن

مقالات

۲۴ اسفند , ۱۳۹۶

گرفتگی عضلات گردن در طول روز می‌تواند باعث کلافگی شما شود، گرفتگی عضلات گردن عموما با سردرد و بی حسی همراه است.

گرفتگی عضلات از دلایل مختلفی نشات می‌گیرد، اگر ساعات زیادی از روز را جلوی کامپیوتر و پشت میز سپری می‌کنید بی‌شک تا به حال دچار گرفتگی عضلات گردن شده‌اید، یا یک شب که فرم خوابیدنتان نادرست بوده، صبح بی‌شک از درد گرفتگی عضلات رنج برده‌اید. هرچند که بعضی از گرفتگی‌ها دلایل مهم‌تری دارند و بسیار جدی هستند اما باید بدانید که بسیاری از گرفتگی‌ها دلایل ساده دارند و با درمان‌های ساده خانگی قابل حل هستند.

در این مقاله قصد داریم به چند درمان خانگی که بهترین نتیجه را در کمترین زمان می‌دهد اشاره کنیم تا دردهای گرفتگی عضلات گردن که دلایلی ساده دارند را در خانه و به سادگی حل کنید.

  • فلفل قرمز

    فلفل قرمز دارای یک مسکن طبیعی و ضد درد است و این می‌تواند درد ناشی از گرفتگی عضلات گردن را به کلی از بین ببرد.

    روش استفاده از فلفل قرمز برای درمان گرفتگی عضلات گردن:

    دو قاشق غذاخوری فلفل را در یک لیوان آب گرم و روغن زیتون بریزید بعد به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمتی که دچار گرفتگی شده است ماساژ دهید.

  • زردچوبه

    زردچوبه باعث بهتر شدن جریان خون در بدن می‌شود و این می‌تواند سرعت بازیابی عضلات را بالا ببرد و باعث از بین رفتن درد شما شود.

    روش استقاده از زردچوبه برای درمان گرفتگی عضلات گردن:

    یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک لیوان شیر مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه روی شعله کم بگذارید، از شعله بردارید و مقداری عسل به آن اضافه کنید و بگذارید سرد شود، این نوشیدنی را روزی دوبار میل کنید تا درد عضلات گردنتان به کلی از بین برود.

  • سرکه سیب

    سرکه سیب یک ضد التهاب و ضد درد طبیعی است که در درمان‌های زیادی کاربرد دارد. حوله‌ای را به سرکه سیب آغشته کنید و به مدت دو ساعت روی قسمتی که دچار گرفتگی شده است بگذارید این کار را دوبار در روز تکرار کنید تا دردتان به کلی از بین برود. 

  • آب گرم و سرد

    منبسط و منقبض شدن عضلات می‌تواند شما را از گرفتگی عضلات خلاص کند، برای گرفتگی گردنتان ابتدا به مدت سه تا چهار دقیقه گردنتان را زیر آب گرم گرفته و بعد آن را زیر آب سرد بگیرید، چندبار این حرکت را تکرار کنید تا زمانی که گرفتگی از بین برود.

 

درمان‌های خانگی بالا می‌تواند شما را از دردهایی که دلایل ساده دارند رها کند اما فراموش نکنید که بعضی از دردهای عضلات گردن دلایل مهم‌تری دارند و با این درمان‌های ساده از بین نخواهد رفت و ناچارا باید به دکتر مراجعه کنید. فراموش نکنید که درمان‌های گیاهی و خانگی حتی اگر دچار بهبود نشوند، هیچ عوارض بعدی برای شما نخواهد داشت.

 

مقالات مرتبط

gap
علل و درمان گرفتگی عضلات

علل و درمان گرفتگی عضلات

برای اکثر ما اتفاق افتاده است که به طور ناگهان دچار گرفتگی عضلات در قسمت‌های مختلف بدن خود باشیم. این گرفتگی عضلات معمولا ...
۲۵ مهر , ۱۴۰۲
جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

گرفتگی عضلات در طول شبانه روز اتفاقیست که امکان دارد در هر سنی رخ دهد. زمانی که شما در حالتی خاص چندین ساعت خوابیده‌اید یا ...
۱۰ بهمن , ۱۴۰۱
درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

دردهای عضلانی یک از دردهای بسیار شایع بوده که به طور حتم بسیاری از افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده‌اند. این دردها به صورت ...
۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۱
5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات، اغلب همراه با ورزش شدید و گاهی اوقات می‌تواند بر اثر رژیم غذایی نامناسب رخ دهد. به طور منظم خوردن غذاهای خاص ...
۲۴ بهمن , ۱۳۹۷