تقویت ناخن با گیاه دم اسب

تقویت ناخن با گیاه دم اسب

مقالات

۲۷ آبان , ۱۳۹۷

از دیرباز ناخن ها و آراستگی آن‌ها عاملی برای زیبایی محسوب می‌شده است. به‌ویژه این گرایش در بین خانم‌ها خیلی بیشتر از آقایان بوده و به همین خاطر ساعت‌ها و هزینه‌های بسیار گزافی را برای زیبایی ناخن‌هایشان صرف می‌کنند. 

استفاده از لاک‌های شیمیایی و یا عدم استفاده از دستکش در هنگام شستن ظرف، دست ها و ناخن ها را در معرض مواد شوینده شیمیایی قرار داده و باعث آسیب‌های جدی به آن‌ها می‌شود. از جمله این آسیب‌ها، شکنندگی یا نرم شدن ناخن ها است که برای بسیاری از افراد دردناک است.

وظایف دیگر ناخن ها جدا از زیبایی تکیه گاه بودن برای بافت انگشتان است که باعث شده تا مردم به سلامتی ناخن ها اهمیت دهند. ناخن ها بازتاب سلامت عمومی بدن نیز هستند. برای این که ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشیم لازم است تا از آن‌ها مانند سایر اعضای بدن خود محافظت کنیم.

جنس ناخن ها از کراتین است که نوعی پروتئین محسوب می‌شود. کمبود پروتئین و ویتامین‌هایی همچون ویتامین سی در بدن، مستقیما آثار خود را در ناخن‌ها نمایان می‌کند. به همین خاطر باید برای مقاوم ساختن ناخن ها توجه ویژه‌ای به تغذیه خودمان داشته باشیم. برای مثال مصرف زیاد پروتئین، سبزیجات و غلات سبوس‌دار به خاطر داشتن آهن، تخم مرغ و شیر به خاطر داشتن پروتئین و زینک، مصرف مکمل‌های غذایی همچون ب کمپلکس و غیره در سلامت ناخن ها بسیار موثر است.

علاوه بر موارد فوق یکی از گیاهانی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی و مقاومت ناخن‌های دست و پا بگذارد، گیاه دم اسب است. گیاه دم اسب یا علف هفت بند از جمله گیاهان دارویی بوده که از زمان‌های بسیار دور در اروپا و چین برای تقویت و سلامتی ناخن، مو و موارد دیگر به کار برده می‌شد.

این گیاه سرشار از مواد معدنی بوده که در سلامت ناخن ها موثر است، از جمله این مواد معدنی، سیلیسیک اسید می‌باشد. این ماده معدنی در ساختار ناخن ها وجود داشته و در مراقبت و نگهداری از ناخن ها مشهور است. موادی که در آن‌ها از عصاره گیاه دم اسب استفاده شده است می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در زیبایی و سلامت ناخن‌ها داشته باشد، به‌طوری که پس از چند هفته استفاده از این نوع عصاره‌ها می‌توانید بازتاب آن را به صورت عینی در ناخن های خود ببینید. این گیاه در رشد سریع، ترمیم پذیری و شکننده نشدن ناخن ها موثر است.

گیاه دم اسب را می‌توان هم به صورت خوراکی مصرف کرد هم به صورت موضعی، لوسیون‌هایی که در ساخت آن‌ها از گیاه دم اسب استفاده شده است می‌توانند با مصرف موضعی تاثیر بسیار خوبی بر ناخن ها داشته باشند، به‌طوری که با استفاده از لوسیون تقویت ناخن دم اسب، ناخن ها زیبا و درخشان شده و شما می‌توانید این تاثیرات را در بازه زمانی بسیار کوتاهی مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

gap
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲
درمان استرس و بی خوابی در خانه

درمان استرس و بی خوابی در خانه

استرس و بی‌خوابی دو مشکل شایع در زندگی امروزی هستند. فشارهای روزمره و اضطراب ممکن است باعث افزایش استرس و کاهش کیفیت خواب ...
۰۶ آبان , ۱۴۰۲