جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

مقالات

۱۰ بهمن , ۱۴۰۱

گرفتگی عضلات در طول شبانه روز اتفاقیست که امکان دارد در هر سنی رخ دهد. زمانی که شما در حالتی خاص چندین ساعت خوابیده‌اید یا حتی زمانی که ساعت‌ها می‌نشینید گرفتگی عضلات رخ می‌دهد. این گرفتگی‌ها ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد اما مطمئنا به شدت آزاردهنده هستند. بسیاری از افراد این مشکل برایشان به صورت معمول اتفاق می‌افتد، عده‌ای با این گرفتگی‌های موضعی کنار آمده و عده‌ای هم به دنبال قرص‌هایی می‌گردند تا این مشکل را حل کنند.

در این مقاله قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که با رعایت آن‌ها گرفتگی عضلاتتان در شب به حداقل برسد.

1 – مقدار زیادی آب بنوشید

دلیل بسیاری از گرفتگی‌های عضلات در هنگام خواب، کم آبی بدن است. بهتر است در هر ساعت دو لیوان آب بخورید تا آب به اندازه کافی در بدنتان وجود داشته باشد و هنگام خواب دچار گرفتگی عضلات نشوید.

 

2 – استرس را از خودتان دور کنید

استرس‌های بسیار شدید در طول روز باعث گرفتگی عضلات در زمان خواب می‌شود. بی شک گرفتگی عضلات شما کاهش می‌یابد اگر استرس‌های خود را به حداقل برسانید. برای اینکار می‌توانید قبل از خواب یک حمام آب گرم بگیرید یا 30 دقیقه قبل از خواب به رختخواب بروید تا بدنتان در آرامش به خواب رود.

 

3 – از حالت خواب خود مطمئن شوید

اگر فکر می‌کنید که به اندازه کافی آب می‌نوشید و میزان استرس خود را کاهش داده‌اید اما باز هم دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، حالت خواب خود را عوض کنید در بعضی مواقع مشکل تنها حالت خواب شماست.

 

4 – ویتامین E مصرف کنید

مصرف غذاهایی که منبع خوبی از ویتامین E هستند در طول روز باعث می‌شود جریان خون شما بهتر شود و بهتر شدن جریان خون شما از میزان گرفتگی عضلات کم خواهد کرد. پس در طول روز از روغن ماهی و سبزیجاتی مثل کلم بروکلی استفاده کنید.

 

5- ماساژ را فراموش نکنید

اگر همیشه نقطه خاصی از بدنتان دچار گرفتگی می‌شود سعی کنید قبل از خواب سه دقیقه آن نقطه را ماساژ دهید. ماساژ باعث بهتر شدن جریان خون و کاهش احتمال گرفتگی عضلات می‌شود.

 

اگر دچار گرفتگی عضلات شدید، یکی از بهترین محصولاتی که برای درمان گرفتگی عضلات و از بین بردن آن در ایران وجود دارد، کرم درمان گرفتگی عضلات رادیان است که توسط شرکت ایده آرای پیشگام در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع می‌شود. برای اطلاع از مشخصات این محصول به صفحه کرم رادیان مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

gap
علل و درمان گرفتگی عضلات

علل و درمان گرفتگی عضلات

برای اکثر ما اتفاق افتاده است که به طور ناگهان دچار گرفتگی عضلات در قسمت‌های مختلف بدن خود باشیم. این گرفتگی عضلات معمولا ...
۲۵ مهر , ۱۴۰۲
درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

دردهای عضلانی یک از دردهای بسیار شایع بوده که به طور حتم بسیاری از افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده‌اند. این دردها به صورت ...
۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۱
5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات، اغلب همراه با ورزش شدید و گاهی اوقات می‌تواند بر اثر رژیم غذایی نامناسب رخ دهد. به طور منظم خوردن غذاهای خاص ...
۲۴ بهمن , ۱۳۹۷
موارد استفاده از کرم رادیان

موارد استفاده از کرم رادیان

کرم ماساژ رادیان محصولی طبیعی و موضعی است که کاربرد بسیاری در تسکین درد‌های اسکلتی و گرفتگی‌های عضلانی داشته و احساس ...
۳۰ مرداد , ۱۳۹۷