درمان استرس و افسردگی با گل سرخ

درمان استرس و افسردگی با گل سرخ

مقالات

۲۵ آذر , ۱۳۹۷

افسردگی، استرس، اضطراب و بیماری‌های روحی و روانی در دنیای فعلی پررنگ‌ترین مشکلاتی هستند که انسان‌ها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. روانشناسان بسیاری با هدف کمک به بهبود حال مردم، در زمینه ریشه‌یابی و رفع این مشکلات فعالیت می‌نمایند. از طرفی شاید باورتان نشود که در برخی موارد علت ایجاد استرس و افسردگی می‌تواند نوع تغذیه انسان باشد. در چنین شرایطی طب سنتی می‌تواند کارساز باشد و با اجرای دستورات آن نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نباشد.

افشره گل سرخ چگونه تولید می‌شود؟

گل سرخ یا همان گل محمدی یکی از هزاران گیاهی است که خواص دارویی و طبی دارد. از دیرباز برای ایجاد آرامش و دوری از استرس و همچنین تقویت قوای جنسی پیشنهاد و استفاده می‌شده است. برای به دست آوردن افشره یا قطره این گیاه باید گلبرگ‌های آن را با استفاده از آبمیوه‌گیری‌های صنعتی فشرده کرد تا عصاره آن استخراج گردد. بخشی از تاثیرات این گیاه مستقیما روی مغز است و همین عامل باعث می‌گردد که مغز در شرایط استرس عملکرد بهتری داشته باشد و آرامش سریع‌تر بر روح و بدن انسان حاکم گردد. افشره گل سرخ که به صورت قطره خوراکی نیز موجود است بسیار نشاط آور و آرامش بخش است.

استفاده از افشره گل سرخ

استرس و ناراحتی ممکن است به دو صورت برای ما پیش بیاید. گاهی اوقات در زندگی کم کم مشکلات انباشته می‌شوند و باعث ایجاد استرس و افسردگی می‌گردند. در برخی از شرایط نیز اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد که شوک و استرس به انسان وارد می‌شود که ممکن است موجب افسردگی و حتی کاهش میل جنسی گردد. قطره گل سرخ در تمامی این شرایط می‌تواند به ایجاد آرامش کمک نموده و در ادامه، باعث درمان افسردگی و تقویت قوای جنسی گردد. حتی برای کسانی که در خواب شبانه نیز مشکل دارند، این قطره نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

فواید قطره گل سرخ

درست است که کاربرد اصلی قطره گل سرخ برای درمان و رفع استرس و افسردگی و همچنین تقویت میل جنسی می‌باشد اما از سایر ویژگی‌های آن نمی‌توان به سادگی گذر کرد. در ادامه سایر فواید گل سرخ و مشتقات آن را باه می‌خوانیم:

  • روغن گل سرخ: خواصی از جمله تسکین درد، درمان مشکلات پوستی، تصفیه خون، درمان مشکلات ریوی، تقویت ریشه مو و لثه و ... همگی مربوط به روغن و عصاره گل سرخ است.
  • گل سرخ می‌تواند در شرایط قاعدگی بانوان، سبب تسکین درد شود و به آن‌ها کمک کند تا این دوران را به نحو بهتری پشت سر بگذرانند.

آیا گل سرخ می‌تواند مضر باشد؟

البته که گیاهان دارویی مضر نیستند اما هر دارویی اگر به صورت خودسرانه و بدون دستور پزشک مصرف گردد، احتمال دارد مشکلاتی برای بدن انسان ایجاد نماید. بهتر است نوع و میزان مصرف را با توجه به اطلاعات محصول و تشخیص دکتر استفاده کنید و از استفاده همزمان از چند نوع داروی آرام‌بخش دوری نمایید.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲