کاهش وزن

کاهش وزن

مقالات

۲۶ تیر , ۱۳۹۷

یافتن راه حلی مطمئن برای کاهش وزن دغدغه بسیاری از افراد در سطح کشور می‌باشد و این موضوع تا آنجا پیش رفته است که والدین از سنین کم فرزندان خود، به دنبال پیشگیری از این مسائل هستند، چرا که استفاده از مواد غذایی پرچرب و فرهنگ آپارتمان نشینی که باعث کاهش فعالیت و جنب و جوش کودکان می‌گردد، افزایش وزن را برای آنان به همراه داشته است. 

مساله مهم در اینجا، متعادل نگه داشتن وزن با توجه به شرایط جسمی است. لزوما مساله کاهش وزن نمی‌تواند دلیل وجود مشکل در افراد باشد. بنابراین با توجه به شرایط فعلی جسمی تان و استانداردهای علمی اقدام به متعادل‌سازی وزن خود نمایید. 

روش‌های کاهش وزن

ممکن است شما همین عبارت روش‌های کاهش وزن را در اینترنت جستجو کرده و با انواع و اقسام سایت‌ها، تیترها و راه‌حل‌هایی که تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد است مواجه شده باشید و آن راه‌حل‌ها انجام داده باشید، اما هربار یا نتیجه مطلوب خود را ندیده‌اید یعنی کاهش وزن نداشته‌اید و یا برنامه را نیمه کاره رها کرده‌اید. علت این موضوع توجه نکردن به نکات اصولی اولیه و جزییات این برنامه‌ها و دنبال کردن روش‌های فوری کاهش وزن است.

اصول ابتدایی کاهش وزن

• از خودتان شروع کنید: اگر تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اید، به خودتان قول دهید که به هدفی که می‌خواهید برسید و هیچ عاملی نباید از اجرای برنامه شما جلوگیری کند، مخصوصا در مورد استفاده از غذاهای مختلف در مراسمات متفاوت که در برنامه غذایی شما نمی‌باشند.

• واقع‌بین باشید: قرار نیست بعد از گذشت مثلا یک هفته ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید زیرا این اهداف غیرمنطقی و قطعا غیراصولی هستند و سلامتی شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

• استفاده از غذاهای سالم: رژیم گرفتن و اجرای برنامه کاهش وزن به معنای این نیست که از مواد غذایی ناسالم یا ترکیبات عجیب و غریب استفاده کنید، بلکه این برنامه باید مبتنی بر استفاده از غذاهای سالم باشد تا در بلند مدت وزن و سلامتی شما پایدار بماند.

• ورزش را فراموش نکنید: اگر تا به امروز در برنامه خود به هر دلیلی فرصت فعالیت را کمتر داشته‌اید، باید این شاخص را طی یک روال منطقی افزایش دهید، حتی پیاده‌روی مفید به مدت نیم ساعت در روز، هم بر روی کاهش وزن و هم بر روحیه و انرژی شما بسیار تاثیرگذار است.

محصولات طبیعی برای کاهش وزن

همانطور که گفته شد یکی از مواردی که حتما باید در برنامه کاهش وزن شما رعایت گردد، استفاده از مواد غذایی سالم و تایید شده توسط پزشک می‌باشد. محصولاتی مانند کپسول سرکه سیب، افشره لیمو الیس و قطره زیره که توسط شرکت ایده آرای پیشگام توزیع می‌گردد، برای کاهش وزن توصیه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها خواص بسیار عالی برای کاهش اشتها، کاهش وزن و تثبیت آن را درون ترکیبات خود به همراه دارند. استفاده متناوب همراه با برنامه‌ریزی از این محصولات، کمک شایانی به فرایند کاهش وزن و حفظ سلامتی و افزایش اعتماد به نفس شما دارد.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲