بررسی تاثیرات گیاه شوید بر کاهش وزن

بررسی تاثیرات گیاه شوید بر کاهش وزن

مقالات

۰۹ شهریور , ۱۴۰۱

 گیاه شوید سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. استفاده منظم از این گیاه در رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. برای یادگیری نحوه کاهش وزن با گنجاندن این سبزی در رژیم غذایی خود با ما همراه باشید.

برای حفظ سلامتی، میوه ها و سبزیجات باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشند یکی از آنها، شوید، یک گیاه برگ سبز با مزایای سلامتی متعدد به ویژه برای رژیم لاغری، اغلب مورد توجه ویژه قرار می گیرد. این برگ ها ظاهری چشمگیر و طعم و عطر متمایزی دارند. استفاده منظم از گیاه شوید در رژیم غذایی می تواند به شما در تلاش برای کاهش وزن کمک کند.

آیا گیاه شوید ارزش غذایی دارد؟

چه کسی حدس می زد که این گیاه با ساقه های نازک، برگ های ظریف و دانه های بیضی شکل قهوه ای یک نیروگاه تامین ویتامین و مواد معدنی باشد؟ اگر نمی دانستید، یک فنجان یا ۹ گرم از شاخه های تازه گیاه شوید خرد شده حاوی حداقل ۸ درصد از مقدار روزانه توصیه شده ویتامین C، ۴ درصد ویتامین A، ۵ درصد منگنز است. همچنین دارای ۳ درصد از مقدار روزانه توصیه شده آهن، ۳ درصد فولات و حدود ۱۲ درصد از مقدار روزانه توصیه شده از مس، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ریبوفلاوین و روی میباشد.

گیاه شوید چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

از برگ های شوید می توان برای کاهش وزن استفاده کرد، زیرا دارای ویژگی هایی است که به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد در بدن کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را تسریع کنید، مقداری چای شوید چربی سوز بنوشید. کافی است چند برگ شوید تازه خرد شده را در آب جوش بریزید و حدود ۵ دقیقه بجوشانید و در طول روز بنوشید.

با گنجاندن برگ های شوید در رژیم غذایی خود، هم می توانید وزن کم کنید و هم سالم بمانید. برگ های شوید را می توان در سالاد استفاده کرد یا به سبزیجاتی که می پزیم اضافه کنیم. گفته می شود که مواد مغذی موجود در شوید به سرکوب اشتها کمک می کند. همچنین زمانی که گیاه شوید مصرف می شود متابولیسم و هضم غذا را نیز افزایش می دهد.

از دانه های شوید برای بهبود سطح انسولین در بدن استفاده می شود. کارشناسان می گویند که دانه های شوید در کاهش وزن به ما کمک زیادی می کنند.

مصرف روزانه شوید به ایجاد گرما در بدن و کاهش وزن کمک می کند. برای دریافت بهترین راه حل ها برای کاهش وزن، می توانید یک ساعت قبل از خواب دمنوش شوید بنوشید.

شوید، گیاه کم کالری

برگ های گیاه شوید سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند اما کالری کمی دارند. در نتیجه، می توانید بدون نگرانی از افزایش وزن، هر چقدر که می خواهید از این گیاه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

کمک به سلامت روده‌

فیبر غذایی این گیاه، به متابولیسم، هضم و سلامت روده کمک می کند. در نتیجه، در حفظ سلامت دستگاه گوارش و محدود کردن رسوب چربی به شما کمک می کند تا به هدف کاهش وزن خود پایبند باشید.

سرشار از آنتی اکسیدان

برگ های گیاه شوید سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، که باعث دفع رادیکال های آزاد میشود، از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند. در نتیجه، شانس ابتلا به بیماری های مزمن (مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی) را کاهش می دهد و شما را خوش فرم نگه می دارد.

تقویت سیستم ایمنی

کاهش وزن به روشی سالم ضروری است. در نتیجه، مهم است که بدن خود را به خوبی تغذیه کنید. برگ های شوید سرشار از ویتامین C هستند، که اعتقاد بر این است که به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند.

قطره خوراکی شوید

هر سی سی از این فراورده حاوی ۲۰ میلی‌گرم اسانس شوید می‌باشد. همچنین دارای ماده موثر کارون، فلاندرن میباشد. قطره خوراکی شوید جایگزین مناسب برای افرادی است که به دلایل شخصی به مصرف گیاه شوید علاقه ای ندارند اما خواهان استفاده از فواید آن هستند.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲