تاثیر سرکه سیب بر درمان مشکلات گوارشی

تاثیر سرکه سیب بر درمان مشکلات گوارشی

مقالات

۲۶ بهمن , ۱۴۰۱

فواید سرکه سیب برای سلامتی بسیار زیاد است، برخی از آن برای بهبود سیستم ایمنی بدن و برخی دیگر به عنوان مکمل برای افزایش سطح مواد مغذی بدن خود استفاده می‌کنند.

از سرکه سیب همچنین برای طیف وسیعی از مشکلات معده، مانند نفخ و... استفاده می‌شود و علاوه بر این یکی از موثرترین فواید سرکه سیب، کاهش وزن است.

سرکه سیب در نتیجه فرآیند تخمیر سیب تهیه می شود. در این فرآیند تخمیر از باکتری ها که به عنوان مادر نیز شناخته می شود و مخمر برای تخمیر قندهای طبیعی موجود در سیب استفاده می شود. پس از مدتی، سیب به الکل تبدیل می شود و پس از پردازش بیشتر، به سرکه ای که ما می شناسیم، تبدیل می شود.

مصرف سرکه سیب ممکن است به تعادل باکتری های روده شما کمک کند و نفخ را به حداقل برساند.

آیا سرکه سیب به هضم غذا کمک می کند؟

بسیاری از افرادی که سرکه مصرف می کنند معتقدند محتوای اسید استیک آن می تواند به هضم غذا به بدن کمک کند، به ویژه غذاهای غنی از پروتئین.

اگر بدن شما در تقلا برای هضم غذا است، ممکن است متوجه شوید که احساس تنبلی می کنید، گاز و نفخ بیشتر و حتی یبوست یا سوزش سر دل را تجربه می کنید.

معده شما به طور طبیعی اسید مورد نیاز برای هضم غذا را تولید می کند، اما گاهی اوقات، سطح اسید معده شما کمتر است. این به طور طبیعی با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، اما می‌ تواند به دلیل سطوح بالای استرس، سیگار کشیدن و نوشیدن یا به عنوان اثر برخی از انواع داروها نیز باشد.

حمایت از سطح اسید معده یک راه عالی برای کمک به بدن شما برای استفاده حداکثری از غذایی است که از طریق هضم مصرف می کنید.

اگر سطح اسید معده شما پایین است، افزایش سطح اسید در معده می تواند به بدن شما اجازه دهد تا غذای شما را بهتر هضم کند و سیستم گوارش شما را تشویق کند تا کارآمدتر کار کند.

آیا سرکه به رفع گاز کمک می کند؟

اینکه آیا سرکه سیب می تواند به کاهش گاز کمک کند، به احتمال زیاد شبیه به پتانسیل آن برای کمک به هضم و نفخ است.

گاز بخشی کاملا عادی از زندگی روزمره است. این نتیجه خوردن غذا و هضم این غذا توسط بدن شماست.

وقتی گاز جمع می‌شود، معمولا از بدن عبور می‌کند. اما گاهی اوقات اگر بیش از حد تولید شود، می ‌تواند به دام افتاده و باعث ناراحتی شود و در نتیجه نفخ ایجاد شود.

متاسفانه، شواهد خاصی وجود ندارد که نشان دهد سرکه می تواند گاز معده را تسکین دهد، فقط پیشنهادات حکایتی از سوی کسانی که آن را امتحان کرده اند، وجود ندارد.

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

سرکه سیب برای کاهش وزن مدت‌هاست که موضوع مورد بحث بوده است. افراد مشهور و متخصصان سلامت در سراسر جهان ادعا می‌کنند که سرکه سیب می تواند به کاهش وزن کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب می تواند بر کاهش وزن در کنار یک سبک زندگی سالم با خوردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم تاثیر بگذارد.

در ترکیب با ACV که به هضم غذا کمک می کند و سطح قند خون را تثبیت می کند، پیشنهاداتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید.

نحوه مصرف:

راه های زیادی برای مصرف سرکه سیب وجود دارد. از استفاده از آن در سس های سالاد گرفته تا نوشیدن سرکه با آب گرم و آب لیمو یا مصرف آن به عنوان مکمل.

توصیه می شود هرگز سرکه را مستقیم ننوشید زیرا می تواند به مینای دندان و پوشش گلو آسیب برساند. در عوض، بهتر است همیشه سرکه را ابتدا رقیق کنید. چه این سرکه را در سس سالاد با مواد دیگر مخلوط کنید یا در یک نوشیدنی موجود یا لیوان آب هم بزنید.

به عنوان یک قاعده، شما نباید بیش از 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز مصرف کنید. همیشه باید با کمتر شروع کنید و به مرور زمان به 2 قاشق غذاخوری برسانید.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲