تاثیرات استفاده از گل سرخ

تاثیرات استفاده از گل سرخ

مقالات

۲۸ تیر , ۱۴۰۱

گل محمدی یا گل سرخ نام نوعی گل رز می باشد که نماد عشق و زیبایی بوده و عطر بسیار مطبوعی دارد. به علت داشتن عطر بی نظیر و خواص دارویی گل محمدی از آن گلاب نیز می گیرند. این گل دارای خواص زیادی برای زیبایی، سلامتی، پوست و مو است. گل محمدی را می توان به شکل های مختلف از جمله روغن گل محمدی، چای و دمنوش گل محمدی و گلاب نیز استفاده کرد.

برخی از تاثیرات استفاده از گل سرخ

پاک کننده پوست

این گیاه به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و موجب پاکسازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می شود. بهتر است برای پاکسازی پوست ابتدا صورت خود را با چای گل محمدی بشورید. سپس غنچه گل محمدی را پودر کرده و آن را با عسل طبیعی مخلوط کنید و به پوست صورت خود بمالید. همچنین این گیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مفید، برای از بین بردن چین و چروک های پوستی نیز موثر است.

برای درمان التهابات پوستی

این گل با داشتن خواص مرطوب کنندگی در رفع چروک های صورت و درمان التهاب های پوستی به خصوص در پوست های لطیف و حساس موثر است. به همین علت در تولید صابون، کرم و لوسیون های پاک کننده و مرطوب کننده از گلاب و اسانس طبیعی این گل استفاده میشود. روغن این گل موجب حفظ رطوبت پوست شده و خشکی پوست را برطرف میکند. گلبرگ های گل محمدی یک لایه بردار طبیعی برای پوست صورت هستند که موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوند. همچنین اگر گلاب یا پودر گلبرگ گل سرخ یا روغن گل سرخ را روی جوش یا آکنه بمالید موجب درمان جوش و آکنه می شود و التهابات ناشی از جوش و آکنه کاهش پیدا میکند.

خواص گل سرخ برای قاعدگی و پریود 

استفاده از دمنوش این گل موجب کاهش علائم قاعدگی مانند گرفتگی های دردناک و درد ناشی از قاعدگی میشود. نوشیدن دمنوش گل سرخ به منظم شدن قاعدگی و بهتر شدن اخلاق و خلق و خو کمک می‌کند. اگر دچار قاعدگی شدید هستید می توانید از دمنوش این گل به همراه پودر فلفل سیاه و عسل استفاده کنید. زنان یائسه نیز می توانند برای کم شدن مشکلات و علائم این دوره مانند گرگرفتگی از دمنوش گل سرخ استفاده کنند.

تقویت دستگاه ایمنی

دمنوش گل سرخ موجب قوی شدن سیستم ایمنی بدن شده و باعث می‌شود فرد از مبتلا شدن به بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی ایمن بماند. این گل به دلیل وجود ویتامین C فراوان با انواع عفونت ها مبارزه می کند. همچنین موجب درمان و بهبود گلو درد و بیماری های تنفسی می شود.

قطره خوراکی گل سرخ

در این مقاله با فواید معجزه آسا و بیشمار گل سرخ آشنا شدیم. گل سرخ گیاهی است که استفاده از آن جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی داشته است. شما میتوانید برای استفاده از خواص این گل بی نظیر و پرفایده قطره خوراکی گل سرخ را از سایت eapcom.com تهیه کنید و از خواص بیشمار آن بهره مند شوید.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲