کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت

کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت

مقالات

۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۱

کرم سوختگی کلاسنت حاوی یک درصد عصاره سنتلا آسیاتیکا معادل ۴/۰ درصد آساتیکوزید است که با فعالتر کردن ساخت کلاژن به سرعت یافتن فرایند بازسازی پوست کمک می‌کند.

مورد تجویز:

به طور خاص بلافاصله پس از انجام تراشیدن، لایه برداری، لیزر و جراحی پوستی به صورت موضعی تجویز می شود و برای تمامی انواع پوست بر روی بدن و صورت مناسب است. نتایج یک مطالعه بالینی جدید نشان داد که مصرف کرم سوختگی کلاسنت که حاوی سنتلا آسیاتیکا است، باعث بهبود مراقبت از پوست بعد از انجام لیزردرمانی ضایعات عروقی و رنگدانه ای پوست می‌گردد.

موارد مصرف:

خصوصیات سنتلا آسیاتیکا از قدیم در نواحی بومی خود شناخته شده بود مثلا برای ترمیم سریع‌تر زخم‌ها و درمان جای زخم، درمان سوختگی، از بین برنده گوشت اضافه، درمان آفتاب سوختگی و... . در مراکز لیزردرمانی و زیبایی، پس از انجام لیزر از سنتلا اغلب برای کاهش واکنش‌های پوست و کاهش زمان بهبودی استفاده می‌شود. دیگر مشکلات پوستی جزئی نیز اکثرا از درمان با محصولات حاوی سنتلا آسیاتیکا سود می‌برند.

موارد مصرف زیبایی:

کرم کلاسنت به ترمیم پوست آسیب دیده بعد از لیزردرمانی کم یا پر قدرت شامل روش‌های فراکسل و آی پی ال و ... ، پس از میکرونیدلینگ، جراحی پوستی، عوامل تنش مکانیکی به پوست مثل مو زدایی و تراشیدن و قرمزی پس از لایه برداری کمک بسیاری می‌کند.

دیگر موارد مصرف مبتنی بر شواهد:

طی بارداری (از سه ماهه دوم) منجر به تخفیف ترک‌های پوستی شکم می‌شود.

موارد مصرف بالینی:

برای جلوگیری از ایجاد جای زخم و درمان جای زخم، درمان سوختگی و آفتاب سوختگی و التهاب می‌توان از کرم سوختگی کلاسنت استفاده کرد.

هشدارها و احتیاطات:

در طول مصرف این کرم، از تماس آن با چشم خودداری شود و درصورت وقوع، چشم کاملا با آب شسته شود. اگر تحریک پوستی رخ داد، مصرف را قطع کنید، اگر تحریک باقی ماند، به پزشک مراجعه کنید. (موارد نادر)
دور از دید و دسترس کودکان نگهداری شود، کرم سوختگی و درمان جای زخم فقط برای مصرف موضعی می‌باشد.

روش مصرف:

بعد از پاک کردن پوست از این کرم استفاده کنید. صبح و شب مقدار کافی از کرم کلاسنت را روی نواحی آسیب دیده پوست به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود (در صورت لزوم زیر کرم، روزها لوسیون بدن استفاده شود)
فرمولاسیون کرم کلاسنت بدین صورت است که می‌توان لایه ای زخیم از کرم را روی موضع قرار داد و در برخی آسیب های پوستی و در صورت لزوم با پانسمان بسته پوشاند و یا چندین بار در شبانه روز لایه نازک تری از کرم استفاده گردد.

طول مدت مصرف:

تا حداکثر ۶ ماه یا تا زمانی که جای زخم، سوختگی یا آسیب پوستی درمان شود.

 

نمودار زیر، تحریک سنتز کلاژن با غلظت (۱ میکروگرم در میلی لیتر) سنتلا آسیاتیکا بر سلول‌های کشت داده شده فیبروبلاست انسان پس از ۴۸ساعت انکوبه کردن را نشان می‌دهد.

 

 

نمودار زیر، تحریک سنتز فیبرونکتین با غلظت (۱ میکروگرم در میلی لیتر) سنتلا آسیاتیکا بر سلول‌های کشت داده شده فیبروبلاست انسان پس از ۴۸ساعت انکوبه کردن را نشان می‌دهد.

مقالات مرتبط

gap
جای سوختگی

جای سوختگی

سوختگی هنگامی که رخ می‌دهد، بستگی به شدت و عمق آن و همچنین با توجه به این که چه قسمتی از بدن را درگیر کرده است، اغلب با اسکار ...
۲۷ اسفند , ۱۴۰۲
انواع سوختگی

انواع سوختگی

راه‌های مختلفی برای طبقه‌بندی انواع سوختگی وجود دارد. برای درمان سوختگی، نکته مهم این است که قبل از هر چیز بدانیم سوختگی ...
۱۹ بهمن , ۱۴۰۲
نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت طیف وسیعی از مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد. اثرات مهم کلاسنت عبارتند از: بهبود آثار ناشی ...
۱۵ آذر , ۱۴۰۲
گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

آیا تا به حال با مفهوم گوشت اضافه یا کلوئید آشنا شده‌اید؟ این یک مشکل شایع پوستی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد نگران‌کننده ...
۲۶ تیر , ۱۴۰۲