برای سوزاندن چربی شکم و پهلو قطره زیره بخورید

برای سوزاندن چربی شکم و پهلو قطره زیره بخورید

مقالات

۲۳ آذر , ۱۴۰۱

ادویه‌های لاغرکننده بسیاری وجود دارند که برخی برای سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو مناسب‌ترند. در بین این ادویه‌ها زیره شهرت جهانی دارد. زیره می‌تواند خواص شگفت انگیزی را برای سلامتی داشته باشند. این بسیار عجیب است که دانه‌های بسیار ریز این ادویه قادر است کاهش وزن را برای افراد به ارمغان آورد.

مطالعات جدید حاکی از آن است که دانه‌های زیره به طور بالقوه قادر است در چربی بدن نفوذ کرده و به روشی مثبت سطح چربی‌های مضر در خون را کاهش دهد.
نتایج نشان داده زنانی که مصرف زیره داشتند ۳ پوند (۴.۵ کیلوگرم) کاهش وزن داشتند. نکته مهم اینجاست که کاهش میزان کلسترول ناشتا (LDL یعنی کلسترول بد) و کاهش تری گلیسیرید را نیز تجربه کردند. علاوه بر همه این موارد، در مصرف کنندگان زیره، کاهش میزان توده چربی دور کمر و پهلو بسیار چشمگیر بوده است.

زیره سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فیتواسترول می‌باشد که منشأ گیاهی داشته و قادر است با جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث کاهش وزن شود. آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که مصرف غذاهای غنی شده با حداقل 8/0 گرم استرول‌های گیاهی و یا استانول می‌تواند سطح کلسترولی LDL را کاهش دهد.
دو ماده شيميايي موجود در افشره زيره یعنی كارون و كارول، كار عضلات صاف دستگاه گوارش را تسهيل کرده و به هضم غذا کمک می‌کنند، زیره بادشکن و ضد نفخ است. رطوبت را برطرف و معده و کبد را تقویت می‌کند. زیره باعث کاهش اشتها شده و در نتیجه درلاغری موثر است.

 


قطره‌های خوراکی زیره الیس جهت کاهش اشتها و کاهش وزن و همچنین تثبیت آن، موثر است. مصرف روزی 3 بار و هر بار 20 قطره افشره زیره الیس همراه با آب، باعث کاهش اشتهای طبیعی و بدون عوارض و در نهایت لاغری می‌شود.
نکته:
در صورت استفاده همزمان افشره زیره و افشره لیمو ترش الیس، این اثر بسیار چشمگیرتر خواهد بود.
افرادی که دارای معده حساس هستند بهتر است قطره زیره را بعد از غذا مصرف کنند.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲