تاثیر لیمو بر لاغری و کاهش وزن

تاثیر لیمو بر لاغری و کاهش وزن

مقالات

۰۲ مرداد , ۱۳۹۷

در این مقاله قصد داریم روشی موثر و بدون کمترین عارضه برای کاهش وزن و لاغری به شما معرفی کنیم. اگر از انجام دادن روش‌های مختلف کاهش وزن و لاغری خسته شده‌اید و هنوز راه‌حل مشکل خود را پیدا نکرده‌ید، توصیه می‌شود این مقاله را تا انتها دنبال کنید. 

لازمه کاهش وزن و لاغر شدن، مصرف مواد غذایی سالم و فعالیت‌های ورزشی اصولی است. در طول زمانی که برای لاغری و کاهش وزن اقدام می‌کنید، سیستم گوارشی بدن شما باید میزان کالری مناسب را دریافت کند و آن‌ها را در بین تمام اعضا و واحدها تقسیم و توزیع نماید، بنابراین عملکرد درست سیستم گوارشی، بسیار حائز اهمیت است.

تاثیر لیمو ترش بر لاغری

لیمو ترش دارای خواص بیشماری برای لاغری، از بین بردن چربی‌های اضافی بدن و حل معضلات گوارشی مانند حالت تهوع، سوزش سر معده، انگل و یبوست است. همچنین لیمو به عنوان عاملی در از بین بردن سنگ کیسه صفرا و پاک‌کنندگی و سم‌زدایی کبد شناخته می‌شود.

تاریخچه میوه لیموترش به طور دقیق و رسمی مشخص نشده است اما بررسی‌ها ثابت کرده‌اند لیموترش برای اولین بار در کشور هند کشت و تولید شده است. اگر در فکر کاهش اشتها، کاهش وزن و لاغری هستید لازم است عادات غذایی ثابت خود را تغییر داده و عادات غذایی جدیدی برای خود ایجاد کنید و تغدیه خود را استاندارد سازی کنید.

کاهش وزن با لیمو ترش

قطعا بارها شنیده‌اید که آب لیموترش می‌تواند به کاهش وزن و لاغری شما کمک کند، اما از طریق چه مکانیسمی این اتفاق خواهد افتاد؟ لیموترش سرشار از ویتامین c است و اسید موجود در آن سرعت و کیفیت هضم غذا را بهبود بخشیده و از کبد نیز مراقبت می‌نماید. آب لیموترش نیز دارای ماده ای به نام دیورتیک است که باعث افزایش ادرار می‌گردد که هم فرایند سم‌زدایی بدن را افزایش می‌دهد و هم باعث سوزاندن چربی‌ها و در نهایت لاغری می‌گردد.

خیلی از افراد یک رژیم غذایی سنگین را در نظر گرفته و به مدت یک هفته آن را انجام می‌دهند تا به سرعت به نتیجه برسند و لاغر شوند. رژیم‌هایی که مملو از سبزیجات و میوه‌هایی مانند لیموترش هستند. اما همانطور که بیان شد استفاده از لیمو ترش به طرق مختلف در کنار وعده‌های غذایی کنترل کننده وزن بدن و عاملی برای کاهش وزن و لاغری است.

طرز استفاده از قطره خوراکی لیمو ترش

قطره خوراکی لیمو الیس به کاهش اشتها، کاهش وزن و تثبیت آن کمک می‌کند و توصیه می‌شود روزانه در ۳ نوبت و هر بار ۲۰ قطره در نصف استکان آب یا سایر نوشیدنی‌ها بریزید و بعد از هر وعده غذایی میل نمایید.

 

مقالات مرتبط

gap
بهترین دهانشویه برای جلوگیری از عفونت دندان و لثه

بهترین دهانشویه برای جلوگیری از عفونت دندان و لثه

حفظ سلامت دهان و دندان، نقشی اساسی در سلامتی کلی بدن ایفا می‌کند. عفونت دندان و لثه، از جمله بیماری‌های شایع دهان و دندان ...
۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲