تاثیر لیمو بر لاغری و کاهش وزن

تاثیر لیمو بر لاغری و کاهش وزن

مقالات

۰۲ مرداد , ۱۳۹۷

در این مقاله قصد داریم روشی موثر و بدون کمترین عارضه برای کاهش وزن و لاغری به شما معرفی کنیم. اگر از انجام دادن روش‌های مختلف کاهش وزن و لاغری خسته شده‌اید و هنوز راه‌حل مشکل خود را پیدا نکرده‌ید، توصیه می‌شود این مقاله را تا انتها دنبال کنید. 

لازمه کاهش وزن و لاغر شدن، مصرف مواد غذایی سالم و فعالیت‌های ورزشی اصولی است. در طول زمانی که برای لاغری و کاهش وزن اقدام می‌کنید، سیستم گوارشی بدن شما باید میزان کالری مناسب را دریافت کند و آن‌ها را در بین تمام اعضا و واحدها تقسیم و توزیع نماید، بنابراین عملکرد درست سیستم گوارشی، بسیار حائز اهمیت است.

تاثیر لیمو ترش بر لاغری

لیمو ترش دارای خواص بیشماری برای لاغری، از بین بردن چربی‌های اضافی بدن و حل معضلات گوارشی مانند حالت تهوع، سوزش سر معده، انگل و یبوست است. همچنین لیمو به عنوان عاملی در از بین بردن سنگ کیسه صفرا و پاک‌کنندگی و سم‌زدایی کبد شناخته می‌شود.

تاریخچه میوه لیموترش به طور دقیق و رسمی مشخص نشده است اما بررسی‌ها ثابت کرده‌اند لیموترش برای اولین بار در کشور هند کشت و تولید شده است. اگر در فکر کاهش اشتها، کاهش وزن و لاغری هستید لازم است عادات غذایی ثابت خود را تغییر داده و عادات غذایی جدیدی برای خود ایجاد کنید و تغدیه خود را استاندارد سازی کنید.

کاهش وزن با لیمو ترش

قطعا بارها شنیده‌اید که آب لیموترش می‌تواند به کاهش وزن و لاغری شما کمک کند، اما از طریق چه مکانیسمی این اتفاق خواهد افتاد؟ لیموترش سرشار از ویتامین c است و اسید موجود در آن سرعت و کیفیت هضم غذا را بهبود بخشیده و از کبد نیز مراقبت می‌نماید. آب لیموترش نیز دارای ماده ای به نام دیورتیک است که باعث افزایش ادرار می‌گردد که هم فرایند سم‌زدایی بدن را افزایش می‌دهد و هم باعث سوزاندن چربی‌ها و در نهایت لاغری می‌گردد.

خیلی از افراد یک رژیم غذایی سنگین را در نظر گرفته و به مدت یک هفته آن را انجام می‌دهند تا به سرعت به نتیجه برسند و لاغر شوند. رژیم‌هایی که مملو از سبزیجات و میوه‌هایی مانند لیموترش هستند. اما همانطور که بیان شد استفاده از لیمو ترش به طرق مختلف در کنار وعده‌های غذایی کنترل کننده وزن بدن و عاملی برای کاهش وزن و لاغری است.

طرز استفاده از قطره خوراکی لیمو ترش

قطره خوراکی لیمو الیس به کاهش اشتها، کاهش وزن و تثبیت آن کمک می‌کند و توصیه می‌شود روزانه در ۳ نوبت و هر بار ۲۰ قطره در نصف استکان آب یا سایر نوشیدنی‌ها بریزید و بعد از هر وعده غذایی میل نمایید.

 

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲