تأثیر قطره کاهش اشتها در کاهش وزن

تأثیر قطره کاهش اشتها در کاهش وزن

مقالات

۱۳ خرداد , ۱۳۹۸

قطره کاهش وزن از جمله مواردی است که در رژیم‌های لاغری و به عنوان یک ماده مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل‌ها به بدن حس سیر بودن را القا می‌کند و سبب می‌شود تا مقدار غذای مصرفی فرد به مقدار زیادی کاهش یابد و در نهایت باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.

قطره کاهش اشتها در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام توسط برندی خاص تولید شده‌اند. این قطره توسط کسانی که نیاز به کاهش وزن دارند و نمی‌توانند گرسنگی را تحمل کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو به عنوان یک مکمل رژیمی محسوب می‌شوند و ممکن است در هر برند دارای مواد مؤثر مختلفی باشند؛ اما به طور کلی عملکرد تقریباً یکسانی دارند که سبب می‌شود تا فرد کمتر احساس گرسنگی کند و از این طریق اشتهای او کاهش یابد.

قطره کاهش اشتها و تأثیر آن بر کاهش وزن

ممکن است رژیم‌های غذایی مختلفی را برنامه‌ریزی کرده باشید ولی توان انجام آن را نداشته باشید؛ اما مکمل‌های قطره کاهش اشتها باعث می‌شود احساس کنید معده شما کاملاً پر است و نیازی به خوردن غذا ندارید. این احساس به نوبه خود سبب می‌شود تا مصرف غذای شما حتی در وعده‌های اصلی نیز به مقدار زیادی کاهش یابد و در نهایت انرژی کمتری به صورت آماده در بدن وجود داشته باشد. مصرف قطره کاهش اشتها بدن را با کمبود انرژی مواجه می‌کند و باعث می‌شود تا سیستم داخلی بدن برای دریافت انرژی مورد نیاز خود از چربی‌های موجود در بدن استفاده کرده و باعث کاهش وزن شود. ترکیباتی که در قطره کاهش اشتها وجود دارد، هنگامی که وارد معده می‌شود و جذب بدن می‌گردد، باعث می‌شود تا بدن فکر کند معده غذایی پرانرژی مصرف کرده است و از این طریق پیام مغزی مبنی بر سیر بودن فرد ارسال کند. این پیام باعث می‌شود فرد در خود احساس نیاز به خوردن غذا نداشته باشد و به راحتی وزن کم کند. از این رو می‌تواند بدون رنج یک رژیم غذایی سالم را رعایت کرده و به تناسب اندام ایده آل خود دست یابد.

معرفی قطره کاهش اشتهای زیره

برندهای مختلفی در تولید قطره کاهش اشتها فعال هستند. قطره کاهش اشتها یا افشره زیره و همچنین افشره لیمو بهترین تاثیر را در کاهش اشتها و لاغری دارند. خواص دارویی ماده به قدری زیاد است که استفاده از آن حتی در غذاهای سنتی کشور ما بسیار رایج است. خواصی مانند ضدنفخ بودن و بادشکنی زیره باعث می‌گردد که کار دستگاه گوارش در بدن تسهیل شود و غذاها بسیار راحت‌تر هم گردند.

تقویت کبد و از بین بردن رطوبت معده با استفاده از افشره زیره باعث می شود میل به غذا در بدن انسان در ساعات غیر معمول کمتر گردد که منجر به لاغری طبیعی و بدون عوارض می‌شود. استفاده از قطره کاهش اشتها در روز بیشتر از دو یا سه وعده توصیه نمی‌شود.

مقالات مرتبط

gap
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲
درمان استرس و بی خوابی در خانه

درمان استرس و بی خوابی در خانه

استرس و بی‌خوابی دو مشکل شایع در زندگی امروزی هستند. فشارهای روزمره و اضطراب ممکن است باعث افزایش استرس و کاهش کیفیت خواب ...
۰۶ آبان , ۱۴۰۲