سرکه سیب و دیگر فواید آن

سرکه سیب و دیگر فواید آن

مقالات

۱۸ بهمن , ۱۳۹۶

سرکه سیب از سالیان پیش برای درمان‌های مختلف در طب سنتی استفاده می‌شد. امروزه هم با پیشرفت علم و درک این موضوع که هیچ داروی شیمیایی نمی‌تواند جای درمان‌های گیاهی و سالم را پر کند، این ماده بیش از پیش مورد توجه گرفته است. خواص سرکه سیب را در مقاله‌ای قبلا توضیح دادیم، امروز قصد داریم بخش دیگری از فواید سرکه سیب را با هم مرور کنیم.

سرکه سیب سرشار از پتاسیم است. پتاسیم از مواد مغذی است که به بازیابی عضلات و اعصاب کمک می‌کند و باعث سلامت قلب می‌شود و ماده ارزشمندی برای حفظ سلامت بدن است.

سرکه سیب ضد قارچ و ضد باکتریست. همانطور که باکتری‌های مفید در همه جای بدن هستند، باکتری‌های مضر هم در دهان، خون و معده وجود دارند و از هضم غذا جلوگیری می‌کنند. سرکه سیب به بدن شما کمک می‌کند تا این باکتری‌ها را از بین ببرد.

سرکه سیب باعث تنظیم قند خون می شود و برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند بسیار مفید است.

سرکه سیب باعث کاهش کلسترول خون می‌شود وهمانطور که پیش از این گفتیم منبع پتاسیم است. کاهش کلسترول و وجود پتاسیم در بدن باعث تقویت قلب و سلامت آن می‌‌شود.

استفاده از محلول سرکه سیب برای از بین بردن زگیل بسیار اثر بخش است. کافی است روزی دوبار سرکه سیب را روی زگیل بگذارید تا از تاثیر آن شگفت زده شوید.

می‌توانید از سرکه سیب برای تقویت موهای سر استفاده کنید. سرتان را با سرکه سیب چند دقیقه ماساژ دهید و بعد برای از بین بردن بوی آن با شامپو بشویید.

 سرکه سیب باعث تقویت سیستم گوارش و تسریع هضم غذا می‌شود. علاوه بر این اشتها را کم می‌کند و بی شک یک داروی طبیعی برای کاهش وزن است.

سرکه سیب باعث کاهش گرفتگی سینوس‌ها می‌شود، ترشحات را کاهش می‌دهد و باعث بازیابی مسیر سینوس‌ها می‌گردد.

از سرکه سیب می‌توانید به عنوان دهان شویه استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن باکتری‌های دهان، دندان‌هایی سفید داشته باشید.

و در آخر محلول سرکه سیب روغن نارگیل و روغن اسطوخدوس برای درمان سوختگی ناشی از آفتاب بسیار مفید است و باعث بازیابی بافت‌های از دست رفته پوست می‌شود.

مقالات مرتبط

gap
رقیق کننده خون

رقیق کننده خون

رقیق‌کننده‌های خون که به عنوان ضد انعقاد نیز شناخته می‌شوند، نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با لخته ...
۲۴ خرداد , ۱۴۰۲
تاثیر سرکه سیب بر سلامت موها

تاثیر سرکه سیب بر سلامت موها

سرکه سیب با وجود تمام فوایدی که برای سلامتی از جمله کاهش وزن تا تثبیت میزان قند خون دارد، هرگز نزد افراد خیلی محبوب نبوده است، ...
۱۶ بهمن , ۱۳۹۷
سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب در یک فرآیند تخمیر دو مرحله‌ای ساخته می‌شود: ابتدا سیب‌ها برش داده شده یا خرد می‌شوند سپس با مخمر ترکیب می‌گردند ...
۱۷ مرداد , ۱۳۹۷
تاثیرات سرکه سیب بر سلامت پوست صورت

تاثیرات سرکه سیب بر سلامت پوست صورت

در مقالات قبل درباره تاثیرات سرکه سیب بر سلامت بدن صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم تاثیرات سرکه سیب بر پوست صورت را مورد ...
۲۰ اسفند , ۱۳۹۶