کرم سوختگی برای کودکان

کرم سوختگی برای کودکان

مقالات

۰۵ اردیبهشت , ۱۳۹۷

در مقاله قبل درباره سوختگی در کودکان صحبت کردیم. همانطور که گفته شد سوختگی در کودکان کمی متفاوت‌تر از سوختگی برای بزرگسالان است. پوست کودکان حساس‌تر بوده و برای درمان نیاز به مراقبت بیشتری دارد. دستور کرم سوختگی که در این مقاله گفته می‌شود برای استفاده چند روز پس از سوختگی است. پس بلافاصله بعد از سوختگی از این کرم استفاده نکنید.

موادی که برای ساخت این کرم نیاز دارید:
آب آلوئه ورا
موم زنبور عسل
اسطوخودوس
روغن زیتون
زینک یا همان روی
برگ خشک شده گیاه کامفری

ابتدا برگ خشک شده کامفری را برای چند ساعت روی گاز با روغن زیتون حرارت دهید، توجه داشته باشید که با حرارت دادن مداوم می‌توان عصاره این گیاه را گرفت. بعد از اینکه رنگ روغن زیتون سبز شد با یک پارچه، عصاره بدست آمده را صاف کنید تا برگ‌های کامفری به طور کامل از آن پاک شود.
دلیل استفاده از برگ خشک شده کامفری در درمان سوختگی و از بین بردن جای سوختگی و زخم کمک به ساخت سلول و ترمیم بافت‌های آسیب دیده در اثر سوختگی است. این گیاه همچنین خاصیت ضد التهاب دارد.
بعد از صاف کردن این محلول دوباره آن را روی گاز بگذارید و مقداری موم عسل به آن اضافه کنید و دوباره به آن حرارت دهید تا موم عسل کمی نرم‌تر شود. بعد از آن که موم عسل به اندازه کافی نرم شد، محلول را از حرارت بردارید و تقریبا پنج دقیقه به آن استراحت دهید. بعد از 5 دقیقه آن را درون میکسر ریخته و چند دقیقه آن را مخلوط کنید تا موم با روغن ترکیب شود و فرم کرمی به خود گیرد. اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی حالت کرمی ندارد، مقدار دیگری موم عسل را حرارت دهید و به آن اضافه کنید. بعد از آن کمی آب آلوئه ورا به آن اضافه و آن را مخلوط کنید. مخلوط را درون ظرف ریخته و با کمی روغن اسطوخودوس مخلوط کنید، اسطوخودوس علاوه بر خاصیت‌های درمانی که دارد، می‌تواند یک اسانس خوب و خوشبو کننده برای کرم شما باشد. می‌توانید بعد از تهیه این کرم آن را در یک ظرف شیشه‌ای در دار بریزید. اگر این کرم را در جای خنک نگه‌داری کنید تا چند ماه سالم و قابل استفاده خواهد بود.
برای درمان سوختگی و از بین بردن جای زخم، این کرم سوختگی را روزی چهار بار بر روی محل سوختگی بگذارید.
همانطور که می‌دانید آلوئه ورا یک گیاه موثر در از بین بردن جای سوختگی است که در این کرم از ان استفاده شد. علاوه بر این از قرن‌ها پیش در طب سنتی اروپا، از برگ گیاه کامفری برای دردها، شکستگی‌ها و مشکلاتی از این قبیل، استفاده می‌شده است تا جایی که از آن به عنوان معجزه‌گر یاد می‌کردند. این گیاه باعث تحریک متابولیسم و رشد سلول‌های درون بافت می‌شود و بی‌شک یکی از مفیدترین گیاهان برای سوختگی است که شاید در ایران کمتر شناخته شده باشد.
از آنجایی که شاید تهیه موارد بالا سخت باشد، می‌توانید از کرم سوختگی کلاسنت برای درمان سوختگی و جای زخم، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان، استفاده کنید. در این کرم سوختگی از عصاره گیاه سنتلاآسیاتیکا استفاده شده است که به ترمیم کلاژن‌های پوست پرداخته و روند درمان سوختگی را تسریع می‌بخشد. کرم سوختگی کلاسنت را می‌توانید از سرتاسر داروخانه‌های کشور تهیه کنید.

مقالات مرتبط

gap
جای سوختگی

جای سوختگی

سوختگی هنگامی که رخ می‌دهد، بستگی به شدت و عمق آن و همچنین با توجه به این که چه قسمتی از بدن را درگیر کرده است، اغلب با اسکار ...
۲۷ اسفند , ۱۴۰۲
انواع سوختگی

انواع سوختگی

راه‌های مختلفی برای طبقه‌بندی انواع سوختگی وجود دارد. برای درمان سوختگی، نکته مهم این است که قبل از هر چیز بدانیم سوختگی ...
۱۹ بهمن , ۱۴۰۲
نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت طیف وسیعی از مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد. اثرات مهم کلاسنت عبارتند از: بهبود آثار ناشی ...
۱۵ آذر , ۱۴۰۲
گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

آیا تا به حال با مفهوم گوشت اضافه یا کلوئید آشنا شده‌اید؟ این یک مشکل شایع پوستی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد نگران‌کننده ...
۲۶ تیر , ۱۴۰۲