همه چیز در باره لوسیون تقویت ناخن

همه چیز در باره لوسیون تقویت ناخن

مقالات

۲۲ خرداد , ۱۳۹۸

لوسیون تقویت ناخن همانطور که از نامش پیداست برای تقویت ناخن‌ها می‌باشد، برای حفظ ناخن‌های شکننده و ضعیف از لوسیون تقویت ناخن استفاده می‌شود. اگر در طول دو هفته روی ناخن‌ها زده شود، ناخن‌ها دیگر شکنندگی ندارند بلکه ظاهری بهتر نیز خواهند داشت. 

لوسیون‌های گیاهی بسیار موثر و مفید هستند، یکی از این  لوسیون‌های گیاهی، لوسیون تقویت ناخن رزماری می‌باشد. مواد تشکیل دهنده لوسیون تقویت ناخن گیاهی شامل سیلیکا، کلسیم و گوگرد می‌باشد، این مواد در بهبود شکنندگی، ترک خوردگی و ورقه شدن ناخن تاثیر شگفت انگیزی دارند. با برس کوچکی حدود 30 میلی لیتر از لوسیون را روی ناخن بزنید، ترکیبات فلاوونوئید و آلکالوئید نیز در لوسیون تقویت ناخن موجود هستند.

سلامت و زیبایی با لوسیون تقویت ناخن

مواد مغذی برای تقویت، سلامتی و زیبایی ناخن ها بسیار موثر هستند، ناخن‌های لکه‌دار و لب‌پریده همه نشان بیماری ناخن هستند و کمبود برخی ویتامین‌ها را نشان می‌دهند. سلامت ظاهر رابطه مستقیمی با سلامت بدن دارد، به همین دلیل توجه به سلامت ناخن‌ها در واقع توجه به سلامت بدن است.

دست‌ها و ناخن‌های خشک، بی روح و بی رنگ همه نشان از این است که شما به ظاهر و سلامتیتان بی‌اهمیت هستید و این حالت در برداشت دیگران از شما در تعاملات اجتماعی بسیار تاثیر دارد. با این توضیح اهمیت لوسیون تقویت ناخن‌ کاملا واضح و مشخص است.

لوسیون‌هایی با مقادیر فراوانی از ویتامین D وB برای رشد ناخن‌ها بسیار مفید هستند، محلول‌های تقویت ناخن برای بهتر شدن جنس ناخن می‌باشند که باعث افزایش مقاومت و حفظ رطوبت پوست اطراف ناخن هم می‌شوند. ویتامین B وD زیاد مصرف کنید.

مزایای استفاده از لوسیون تقویت ناخن

اولین و مهم ترین نکته در استفاده از لوسیون تقویت ناخن، افزایش استحکام ناخن‌ها می‌باشد. این عامل در زندگی رزومره بسیار تاثیر گذار است. چرا که اگر ناخن‌های شکننده‌ای داشته باشید با کوچکترین ضربه یا فشاری احساس درد و ناراحتی خواهید داشت.

نکته دوم زیبایی دست و ناخن می‌باشد. این عامل در تقویت اعتماد به نفس و مراودات اجتماعی شما بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

مساله سوم جذب ویتامین برای بدن بعد از استفاده از لوسیون تقویت ناخن می‌باشد. این لوسیون‌ها معمولا از ترکیبات گیاهی و ارزشمندی مانند رزماری ساخته می‌شوند. علاوه بر تقویت ناخن و زیبایی آن باعث انتقال ویتامین نیز به بدن می‌گردتد.

نکاتی برای داشتن ناخن محکم

از شروط اصلی استحکام و زیبایی ناخن این است که همیشه آن را تمیز نگه دارید. زیر ناخن‌ها را مرتب بررسی کنید و در صورت لزوم تمیز نمایید. بهتر است ناخن به صورت چهارگوش کوتاه شوند. اندازه ناخن‌ها همیشه باید کوتاه باشند. در مورد خانم ها اگر قصد دارند ناخن‌های زیبایی داشته باشند باید اندازه آن را بر اساس طول و قطر انگشت خود تعیین نمایند.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲