خواص نعناع

خواص نعناع

مقالات

۱۵ شهریور , ۱۳۹۷

امروزه بسیاری از افراد به این اعتقاد بازگشته اند که طب سنتی بهتر از طب جدید و استفاده از داروهای شیمیایی است. مواد خوراکی و افشره هایی که از گیاهان دارویی بدست می‌آیند در بین مردم باب شده است. این در حالی است که بسیاری از افراد فارغ از دانستن خواص و مضرات این فراورده‌های گیاهی دست به استفاده از آن‌ها می‌زنند.

یکی از دسته‌های خوراکی‌های گیایی که از دیرباز تا کنون مورد استفاده انسان قرار گرفته، نعناع است. این گیاه که به گونه‌های مختلف از جمله نعناع تازه، خشک شده، اسانس دم کرده و محصول جدید آن یعنی قطره خوراکی نعناع و... مورد استفاده انسان قرار می‌گیرد، خواص درمانی و دارویی فوق‌العاده‌ای روی بدن انسان دارد.

این گیاه مفید که طبعی گرم و خشک دارد توانایی ملایم کردن موادی که طبعی سرد دارند را داراست.

برای درمان سوء‌هاضمه می‌توان از عرق این گیاه یا دم کرده آن استفاده کرد.

جالب است که بدانید اگر مخلوطی از چند گیاه که نعناع گل سر سبد آن است را روی صورت بگذارید هم چربی پوست را کاهش می‌یابد و هم جوش و لک‌های روی صورت از بین می‌رود.

برای جلوگیری از شپش بر روی موی سر، اساتید طب سنتی استفاده از جوشانده نعناع را پیشنهاد می‌کنند.

نعناع همچنین می‌تواند غلظت خون را کاهش دهد و سکسکه شدید را درمان کند.

برای درمان گوش درد هم می‌توان  نعناع را با مقداری عسل مخلوط کرد و اطراف لاله گوش مالید.

نعناع صدها خواص دیگر دارد که التیام بخش بیماری‌هایی همچون حالت تهوع، درد معده، بوی بد دهان و.. است و می‌تواند ما را در داشتن زندگی سالم‌تر کمک کند.

فواید قطره خوراکی نعناع

یکی از بهترین فراورده‌هایی که از نعناع بدست می‌آید، قطره خوراکی نعناع است. از این فرآورده بسیار مفید می‌توان به گونه‌های مختلف استفاده کرد. این محصول در مکان‌هایی که آب آنجا سنگین است بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که آب سنگین سبب بروز نفخ می‌گردد که به کمک قطره خوراکی نعناع به سادگی بهبود می‌یابد.

از دیگر خواص این محصول می‌توان کمک به رفع اسپاسم اشاره کرد. از گذشته برای درمان دردهای سیستم گوارشی مانند انواع دل پیچه، راه‌های مختلفی وجود داشته که استفاده از نعناع اصلی‌ترین آن‌ها بوده است. شما می‌توانید با کمک فرآورده‌های مختلف دارویی گیاهان و میوه‌های طبیعی از جمله قطره خوراکی نعناع بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در طول زندگی برایتان پیش بیاید جلوگیری نمایید و با استفاده مداوم و برنامه‌ریزی شده از این محصولات که البته تحت نظر پزشک متخصص باید صورت گیرد، بسیاری از مشکلات خود از جمله مشکلات گوارشی مانند سوء‌هاضمه،‌ آروغ و سكسكه، ترشحات مخاط معده، کم اشتهایی، تهوع صبحگاهي و حتی سنگ كيسه صفرا را برطرف نمایید.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲