معرفی کرم نرم کننده اوره و اسرین

معرفی کرم نرم کننده اوره و اسرین

مقالات

۲۹ شهریور , ۱۴۰۱

هیچ تفاوتی ندارد که پوست شما نرم باشد یا خشک، در هر حالت می توانید از مزایای کرم نرم کننده اوره و اوسرین استفاده کنید. به طور کلی، کرم های مرطوب کننده باعث می شوند که پوست با فرسایش روبرو نشده و در برابر تغییرات رطوبت و آب و هوا مورد محافظت قرار بگیرند. معمولا محصولات مرطوب کننده به شکل کرم، پماد و لوسیون های مایع مورد استفاده قرار می گیرند.

کرم نرم کننده اوره 10 درصد و اسرین الیس

مرطوب کننده ها بر اساس میزان چربی که دارند از یکدیگر متمایز می شوند. زیرا برای هر نوع پوست می بایست از محصول مخصوص به خود استفاده نمود. برای مثال، افرادی که پوست خشک دارند می بایست از مرطوب کننده های حاوی چربی استفاده کنند تا خشکی پوست آن ها جبران شود. ولی افرادی که پوست چرب دارند، احتمالا احتیاجی به مصرف مرطوب کننده نخواهند داشت. مگر در مواردی که در معرض آب و هوای نا متعادل (خیلی گرم یا خیلی سرد) قرار می گیرند. برای پوست های نرمال نیز بهتر است از مرطوب کننده هایی استفاده شود که میزان چربی آن ها بسیار اندک است.

عملکرد و خواص اسرین و اوره

اسرین لایه ای از چربی طبیعی بر روی پوست به وجود آورده و به پوست نفوذ می کند تا بدین طریق از تبخیر آب موجود در لایه های پوست جلوگیری نماید. اوره نیز با نفوذ عمق لایه شاخی پوست، آب و رطوبت موجود را به خود جذب می کند و برای مدتی طولانی نگهداری می کند. اوسرین می تواند از پوست در برابر خشکی پیشگیری کرده و از آن مراقبت نماید. به همین دلیل برای افرادی که سن بالایی دارند یا به بیماری اگزمای اتوپیک مبتلا هستند، کاربرد فراوان دارد. همچنین جدیدترین پژوهش ها بیانگر این موضوع هستند که مقادیر 3 الی 10 درصد اوره می تواند خشکی پوست و پینه را برطرف کرده و علائم بیماری های پسوریازیس، اگزما و ایکتیوز را بهبود دهد.

کرم اوره 10 درصد و اسرین الیس برای درمان خشکی پوستی کاربرد داشته و می تواند خشکی های شدید و متوسط را جبران نماید. این کرم مرطوب کننده فاقد هرگونه رنگ و بو است و برای مصرف تمامی افراد مناسب می باشد. بر همین اساس تمامی افراد از جمله کودکان نیز می توانند از مزایای این محصول برخوردار شوند. برای مثال می توان از این کرم برای رفع التهاب در ناحیه پوشک استفاده کرد.

این محصول را می توان یکی از بهترین گزینه ها برای رفع خشکی های موجود در نواحی مختلف بدن نظیر کف پا به شمار می آید. هنگامی که افراد با بیماری هایی نظیر اگزمای آتوپیک و ایکتیوز درگیر می شوند با عوارضی نظیر خشکی پوست روبرو خواهند شد. در این موارد استفاده از کرم اوره و اسرین می تواند عوارض این بیماری ها را کم کرده و لطافت و نرمی را به پوست بازگرداند.

ترکیبات موثر کرم اوره و اسرین

این کرم حاوی مقادیری از اوره و اسرین است که به بررسی هر کدام می پردازیم:

اوره 10%: اوره یکی از موادی است که تحت عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست به کار برده می شود. این ماده به خوبی می تواند آب و رطوبت را جذب کرده و بدین وسیله مانع ایجاد خشکی در سطح پوست شود. معمولا میزان اوره در سطح پوست های خشک کاهش می یابد و پوست نمی تواند رطوبت خود را حفظ کند. این کمبود رطوبت موجب می شود که سلول های موجود در لایه اپیدرم پوست تخریب شدن و پوست لطافت خود را از دست دهد و زبر و خشن شود. اوره به راحتی می تواند در لایه شاخی نفوذ کرده و آب فراوانی به خود جذب کند و از پوست محافظت نماید.

اسرین: اسرین نیز یک نرم کننده طبیعی به شمار می آید که سبب نرمی پوست شده و به خوبی فرآیند آب رسانی به پوست را به انجام می رساند. این ماده سبب حفظ رطوبت در سطح پوست شده و پوست را نرم می کند. اسرین این تاثیرات مثبت را به واسطه ایجاد لایه ای از چربی طبیعی بر روی پوست ایجاد می کند که از تبخیر آّب پوست جلوگیری می نماید.

ویژگی ها و خواص

• مرطوب و نرم کردن سطح پوست
• بهبود خشکی و آسیب های پوستی
• مناسب برای رفع خشکی های متوسط و شدید
• رفع التهابات پوستی در اطفال و کودکان
• عدم ایجاد حساسیت پوستی
• بهبود و رفع زبری پوست
• فاقد هر گونه رنگ و بو

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲