بررسی تاثیر سرکه سیب بر کاهش وزن

بررسی تاثیر سرکه سیب بر کاهش وزن

مقالات

۲۴ مهر , ۱۴۰۱

در رابطه با تاثیرات سرکه سیب بر روی سلامتی، ادعاهای زیادی وجود دارد، از جمله اینکه می تواند باعث کاهش وزن شود. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اسید استیک، یکی از اجزای سرکه، ممکن است تا حدی به کاهش وزن کمک کند. سرکه سیب هزاران سال است که به عنوان یک مقوی سلامت مورد استفاده قرار گرفته است.تحقیقات نشان می دهد که این ماده فواید بسیاری برای سلامتی مانند کاهش سطح قند خون دارد.
این مقاله به بررسی تحقیقات در رابطه با این معجون سلامتی و کاهش وزن می پردازد. همچنین نکاتی در مورد گنجاندن این نوشیدنی پر خاصیت در رژیم غذایی به شما ارائه می دهد.

سرکه سیب چیست؟

در فرایند تولید سرکه سیب، سیب ها روی یک تسمه فرآوری قرار می گیرند و در آنجا خرد شده، فشرده می شوند و آب آنها جدا می شود. این ماده در یک مخزن ذخیره می شود که در آن اولین فرآیند تخمیر آغاز می شود. تخمیر الکلی با استفاده از سویه باکتریایی استوباکتر تکمیل می شود که اتانول را به اسید استیک تبدیل می کند و سرکه را تولید می کند.

اسید استیک جزء فعال اصلی در سرکه سیب است. همچنین به عنوان اسید اتانوئیک شناخته می شود، این یک ترکیب آلی با طعم ترش و بوی قوی است. یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) سرکه حاوی حدود سه کالری است و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد.

فواید اسید استیک برای کاهش چربی

طرفداران سرکه سیب در مورد اسید استیک صحبت می کنند، ترکیبی که در طی فرآیند تخمیر تولید می شود و قندهای نوشیدنی را به اسید تبدیل می کند. آنها استدلال می کنند که اسید استیک دارای پشتوانه قوی تحقیقاتی است که مصرف آن را با کاهش وزن مرتبط می کند.

برای بررسی این ادعاها، ما به مطالعه تحقیقات دکتر کارول جانستون، استاد و دانشیار مدیریت برنامه ریزی تغذیه در دانشکده تغذیه و ارتقای سلامت در دانشگاه ایالتی آریزونا، که تحقیقات گسترده ای در مورد این موضوع انجام داده است، می پردازیم.

جانستون می گوید وقتی مقدار کمی اسید استیک از طریق سرکه مصرف می کنید، این ترکیب ممکن است متابولیسم شما را فعال کند. اسید استیک به بدن شما کمک کند از چربی به عنوان نوعی انرژی استفاده کند نه اینکه آن را ذخیره کند.

در یک مطالعه، بر روی موش‌های چاق که از رژیم‌ غذایی پرچرب تغذیه می‌کردند، با افزودن اسید استیک به رژیم غذایی آنها، مقدار قابل‌توجهی از چربی بدن خود را از دست دادند.

در مطالعه دیگری که در مجله Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry منتشر شده است، افراد پس از مصرف روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه رقیق شده، طی ۱۲ هفته به طور متوسط ۴ پوند وزن کم کردند.

اما آیا سرکه سیب واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟

جانستون می گوید این روش درمانی ارزش امتحان کردن را دارد، به شرطی که به دنبال نتایج فوری نباشید. اگر غذاهای کامل با محتوای نشاسته بالا، مانند سیب زمینی یا برنج مصرف می کنید، سعی کنید، سرکه سیب را قبل از مصرف وعده های اصلی غذایی در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مقدار مجاز مصرف

هیچ دوز رسمی توصیه شده ای وجود ندارد، زیرا تحقیقات در مورد استفاده از سرکه سیب محدود است. اما جانستون توصیه می‌کند یک تا دو قاشق غذاخوری را با هشت اونس آب یا معادل یک لیوان مخلوط کنید و قبل از صرف غذا بنوشید.

کپسول سرکه سیب الیس

مصرف سرکه می تواند برای برخی از افراد خوشایند نباشد. کپسول سرکه سیب که حاوی ۵۰۰ میلی گرم پودر سرکه است، می تواند بسیار مفید باشد. زیاده روی در مصرف سرکه سیب می تواند برای بدن مضر باشد، زیرا سرکه حاوی اسید استیک است، مصرف زیاد اسید می تواند باعث سوختگی مری یا فرسایش مینای دندان شود.

با استفاده از کپسول سرکه سیب دیگر چنین عوارضی را تجربه نخواهید کرد. کپسول سرکه سیب با قدرت بالا حاوی ۵۰۰ میلی گرم پودر سرکه سیب در یک مکمل، مناسب مصرف روزانه است.

مقالات مرتبط

gap
خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و سلامتی

روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه فوق العاده‌اش به طور کلی برای کنترل و کاهش اضطراب و استرس، درمان زود انزالی با منشاء استرس ...
۱۴ فروردین , ۱۴۰۳
7 روش درمان دل درد در خانه

7 روش درمان دل درد در خانه

دل درد یکی از مشکلات شایع گوارشی است که می‌تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. در بیشتر موارد، درد شکمی خفیف و موقتی ...
۲۴ بهمن , ۱۴۰۲
راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

راه های تقویت لثه ها و استحکام آن

لثه‌ها نقش مهمی در سلامت دهان و دندان ما دارند و دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، از استخوان‌های دهان محافظت و ...
۲۵ دی , ۱۴۰۲
کاهش درد در دوران قاعدگی

کاهش درد در دوران قاعدگی

درد قاعدگی، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در دوران قاعدگی خود تجربه می‌کنند. این درد معمولاً به‌صورت گرفتگی ...
۲۸ آذر , ۱۴۰۲