زمان مراجعه به پزشک برای درمان سوختگی

زمان مراجعه به پزشک برای درمان سوختگی

مقالات

۰۹ تیر , ۱۳۹۷

سوختگی پوست ممکن است به علت انجام کارهای روزمره، در هنگام کار یا آشپزی و یا به صورت ناگهانی برای هر فردی رخ دهد. نکته مهم حفظ خونسردی در زمان وقوع حادثه و سپس انجام مراحل زیر است.

مراجعه به پزشک

در مواقعی که سوختگی‌های درجه اول یا درجه دوم بیش از ۱۵ درصد از سطح بدن فرد را در برگیرد یا سوختگی درجه سوم شامل بیش از ۲ درصد از اندام قربانی را فرا گیرد، باید به یک پزشک متخصص پوست و مراقبت‌های ویژه مراجعه کرد. 

در هنگام سوختگی، فرد بیمار اگر از روش‌های کمک اولیه اطلاع دارد و می‌تواند انواع سوختگی‌ها را تشخیص دهد، با در نظر گرفتن موارد بالا می‌تواند تصمیم بگیرد که به دکتر مراجعه کند یا خیر. در غیر این صورت، اگر فرد آگاهی کافی ندارد، در صورتی که با درمان‌های خانگی و استفاده از کرم سوختگی مشکلش برطرف نشد یا سوختگی شدیدی برای پوست وی رخ داده است، حتما باید به دکتر مراجعه کند.

تشخیص پزشک

یک پزشک بر اساس معاینه بصری سوختگی را تشخیص می‌دهد و با کمک سوالات پرسیده شده از فرد سوخته یا اعضای خانواده تلاش می‌کند تا بهترین درمان را برای او انجام دهد. این درمان می‌تواند شامل درمان‌های فوری باشد یا در صورتی که سوختگی قابل درمان توسط خود بیمار بود با تجویز کرم سوختگی یا روش‌های دیگر، سعی در درمان سوختگی می‌کند.

طول درمان سوختگی

درمان سوختگی شامل تسکین درد، پیشگیری از عفونت و حفظ مایعات بدن، الکترولیت‌ها و مصرف کالری است که این بدین معناست که بدن در حال بهبود است. سوختگی ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد دلایلی همچون سوختگی شیمیایی، سوختگی الکتریکی، سوختگی حرارتی و ... که نوع و درمان هر یک از این سوختگی‌ها باهم متفاوت است اما اهداف مشابهی در فرآیند درمان سوختگی دارند.

یکی از درمان‌هایی که عموما برای درمان سوختگی تجویز می‌شود، استفاده مداوم از کرم سوختگی است. یکی از کرم‌های سوختگی موثر در درمان سوختگی، کرم کلاسنت است. کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت حاوی مواد طبیعی است که می‌تواند روند بهبود سوختگی را سرعت بخشد و در باسازی کلاژن‌های پوست آسیب دیده بسیار موثر واقع شود. در هنگام استفاده از کرم سوختگی باید توجه داشته باشید که نحوه و میزان مصرف آن چگونه است و با توجه به راهنمای مصرف از آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط

gap
جای سوختگی

جای سوختگی

سوختگی هنگامی که رخ می‌دهد، بستگی به شدت و عمق آن و همچنین با توجه به این که چه قسمتی از بدن را درگیر کرده است، اغلب با اسکار ...
۲۷ اسفند , ۱۴۰۲
انواع سوختگی

انواع سوختگی

راه‌های مختلفی برای طبقه‌بندی انواع سوختگی وجود دارد. برای درمان سوختگی، نکته مهم این است که قبل از هر چیز بدانیم سوختگی ...
۱۹ بهمن , ۱۴۰۲
نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت طیف وسیعی از مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد. اثرات مهم کلاسنت عبارتند از: بهبود آثار ناشی ...
۱۵ آذر , ۱۴۰۲
گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

آیا تا به حال با مفهوم گوشت اضافه یا کلوئید آشنا شده‌اید؟ این یک مشکل شایع پوستی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد نگران‌کننده ...
۲۶ تیر , ۱۴۰۲