از بین بردن جای زخم ناشی از بخیه

از بین بردن جای زخم ناشی از بخیه

مقالات

۱۶ اسفند , ۱۳۹۶

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از یک جراحت کوچک یا حتی بعد از یک عمل جراحی، جای زخم ناشی از بخیه روی پوستتان مانده باشد و بخواهید که هر چه زودتر آن را از بین ببرید. همانطور که می‌دانید درمان‌های زیادی برای از بین بردن جای زخم ناشی از بخیه وجود دارد، اما در این مقاله ما قصد داریم دو راه ساده و خانگی را برای از بین بردن جای زخم ناشی از بخیه به شما معرفی کنیم.

پیاز
از سالیان پیش کاربرد‌های زیادی در درمان‌های خانگی داشته اما جالب است بدانید که پیاز می‌تواند جای زخم ناشی از بخیه را نیز از بین ببرد و به عبارتی پیاز یکی از مفیدترین گیاه‌ها برای درمان جای زخم است.
کافیست روزی بک یا دوبار برشی از پیاز را به مدت 10 دقیقه روی جای زخم ناشی از بخیه گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. بی شک با استفاده از پیاز و استفاده یک یا دوبار در روز بعد از گذشت 6 تا 8 هفته متوجه تاثیر این ماسک طبیعی خواهید شد.

آلوئه ورا
آلوئه ورا هم یکی از گیاهان مفیدی است که در کشور ما هم امکان رویش دارد و یافت می‌شود. تاثیر آلوئه ورا در از بین بردن جای زخم و جای سوختگی تقریبا بر هیچکس پوشیده نیست اما جالب است بدانید آلوئه ورا برای درمان جای زخم ناشی از بخیه هم تاثیر بسزایی دارد.
کافیست روزی یکبار ژل درون آلوئه ورا را روی جای زخم خود بگذارید و به آرامی ماساژ دهید.
فراموش نکنید که درمان‌های بالا علاوه بر از بین بردن جای زخم به ارتقا سلامت پوست شما نیز کمک می‌کنند. اما این درمان‌ها خانگی هستند و ممکن است به زمان بیشتری نسبت به دارو‌های شیمیایی نیاز داشته باشند تا تاثیز خود را نشان دهند.
اگر به دنبال درمان سریع جای زخم خود هستید می‌توانید از کرم سوختگی و درمان جای زخم  کلاسنت استفاده کنید. کرم کلاسنت، کرمی طبیعی است که حاوی یک درصد سنتلا آسیاتیکا، اسانس ژرانیوم و اوسرین می‌باشد. 

مقالات مرتبط

gap
جای سوختگی

جای سوختگی

سوختگی هنگامی که رخ می‌دهد، بستگی به شدت و عمق آن و همچنین با توجه به این که چه قسمتی از بدن را درگیر کرده است، اغلب با اسکار ...
۲۷ اسفند , ۱۴۰۲
انواع سوختگی

انواع سوختگی

راه‌های مختلفی برای طبقه‌بندی انواع سوختگی وجود دارد. برای درمان سوختگی، نکته مهم این است که قبل از هر چیز بدانیم سوختگی ...
۱۹ بهمن , ۱۴۰۲
نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

نمونه‌هایی از تاثیرات کرم سوختگی کلاسنت

کرم سوختگی و درمان جای زخم کلاسنت طیف وسیعی از مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد. اثرات مهم کلاسنت عبارتند از: بهبود آثار ناشی ...
۱۵ آذر , ۱۴۰۲
گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

گوشت اضافه یا کلوئید چیست؟

آیا تا به حال با مفهوم گوشت اضافه یا کلوئید آشنا شده‌اید؟ این یک مشکل شایع پوستی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد نگران‌کننده ...
۲۶ تیر , ۱۴۰۲