درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

مقالات

۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۱

دردهای عضلانی یک از دردهای بسیار شایع بوده که به طور حتم بسیاری از افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده‌اند. این دردها به صورت خفیف یا شدید بوده و امکان دارد چند روز تا چند ماه طول بکشد.  این دردها ممکن است در بخشی از یک ماهیچه‌ بدن یا در تعدادی از آن‌‌ها احساس شوند.

دردهای عضلانی، دردی شایع در بین افراد

گاهی اوقات افراد دچار درد عضلانی مزمن می‌شوند. این نوع دردها می‌تواند یکی از علائم بیماری فیبرومیالژی است. در این بیماری تعداد زیادی از عضلات بدن درگیر درد شده و حالت سفتی پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است  کسی که به این نوع بیماری مبتلا می‌شود معمولاً دچار بیماری‌‌های دیگری مانند اضطراب، افسردگی و اختلال خواب، خستگی مزمن و حتی کاهش تمرکز هم می‌شود.

در ادامه باید گفت، شایع‌ترین دردهای عضلانی که بیشتر افراد آن را تجربه می‌‌نمایند، درد عضلانی تاخیری است. این نوع  از درد عضلانی به علت فشار زیاد بر عضله و ماهیچه ایجاد می‌شود. به طور مثال گاهی اوقات بر اثر ورزش‌های سنگین و یا بلند کردن اجسام سنگین، فشار زیادی بر عضله وارد می‌گردد. که این فشار وارد شده بر روی عضله، باعث ایجاد پارگی‌هایی در رشته‌های عضلانی شده و این پارگی‌ها باعث به وجود آمدن دردهای عضلانی می‌شوند.

علت بروز دردهای عضلانی

همانطور که می‌دانید بروز دردهای عضلانی دارای دلایل مختلفی بوده که ما در این مطلب به صورت مختصر به آن می‌پردازیم تا شما  بتوانید با آگاهی بیشتر به فکر سلامتی خود باشید.

یکی از علت‌های مهم دردهای عضلانی کم آبی بدن و گرما است. لذا بسیاری از افراد به علت کار کردن در شرایط سخت و گرما مستعد این دردها خواهند بود. همچنین مصرف بعضی از داروها مانند داروی فشار خون باعث بروز این نوع دردها در عضلات نیز می شوند.

یکی از شایع‌ترین دردهای عضلانی ضربه به عضلات است که در حین بلند کردن اجسام سنگین و ورزش‌های سخت ایجاد می‌شود. یادتان باشد فشار زیاد بر روی ماهیچه و عضلات و آسیب زدن به آن و ایجاد عفونت یا التهاب ناشی از فشار، از مهم‌‌ترین علت‌‌های دردهای عضلانی به شمار می روند. همچنین بیماری‌هایی همچون  آنفولانزا، مشکلات قلبی و بیماری‌های عصبی و اسکلتی نیز می‌تواند باعث بروز دردهای مزمن عضلانی شوند.

دردهای عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

اگر شما جزو افرادی هستید که مستعد دردهای عضلانی بوده و از این دردها خسته شده‌اید و دنبال راهی برای درمان آن هستید. اصلا نگران نباشید. چرا که کرم ماساژ رادیان بهترین گزینه برای رفع دردهای عضلانی شماست. این کرم یک کرم ماساژ موضعی و طبیعی بوده که کاربرد فراوانی  در تسکین دردهای اسکلتی و همچنین  گرفتگی‌های عضلانی دارد.

این محصول می‌تواند به‌راحتی  کوفتگی‌ها، کبودی‌ها، التهابات و دردهایی عضلانی را بهبود بخشد. همچنین این کرم معجزه‌گر به آسانی می‌تواند احساس خستگی و درد ناشی از کوفتگی را از بدن شما خارج کند.

کرم رادیان به عنوان یک درمانگر قوی برای دردهای روماتیسمی و آرتروز و رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی نیز به کار می‌رود.

کرم رادیان از اسانس رزماری و زردچوبه و اکالیپتوس و همچنین از عصاره فلفل و کالاندولا و نعناع فلفلی و پروپیلن گلایکول، کامفر، آب، متیل و پروپیل پارابن به دست آمده است. ترکیبات کرم رادیان، کاملا طبیعی است. این محصول یکی از راحت‌ترین و موثرترین راه درمان برای دردها و گرفتگی‌های عضلانی است.

طرز استفاده از کرم ماساژ رادیان

یکی از علت‌هایی که باعث نتیجه بخش بودن درمان می‌شود، استفاده مدام و درست از داروست. لذا کرم رادیان هم از این قاعده مستثنی نبوده و باید طبق دستورالعمل آن را استفاده نمود. شما می‌توانید برای تسکین دردهای عضلانی خود کرم رادیان را روزانه ۳ الی ۴ بار مصرف نمایید.

همانطور که از اسم این کرم پیداست، کرم برای ماساژ است بنابراین شما باید مقداری از این کرم را بر روی موضع به خوبی مالیده و ماساژ دهید تا گرفتگی و یا درد آن ناحیه کاهش یابد و جریان خون در محل به حداکثر خود برسد. قطعا شما بعد از مصرف این محصول، احساس خنکی و سردی در پوست خود خواهید کرد. این احساس کاملا طبیعی بوده و به علت وجود ترکیبات این محصول می‌باشد.

مقالات مرتبط

gap
علل و درمان گرفتگی عضلات

علل و درمان گرفتگی عضلات

برای اکثر ما اتفاق افتاده است که به طور ناگهان دچار گرفتگی عضلات در قسمت‌های مختلف بدن خود باشیم. این گرفتگی عضلات معمولا ...
۲۵ مهر , ۱۴۰۲
جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

گرفتگی عضلات در طول شبانه روز اتفاقیست که امکان دارد در هر سنی رخ دهد. زمانی که شما در حالتی خاص چندین ساعت خوابیده‌اید یا ...
۱۰ بهمن , ۱۴۰۱
5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات، اغلب همراه با ورزش شدید و گاهی اوقات می‌تواند بر اثر رژیم غذایی نامناسب رخ دهد. به طور منظم خوردن غذاهای خاص ...
۲۴ بهمن , ۱۳۹۷
موارد استفاده از کرم رادیان

موارد استفاده از کرم رادیان

کرم ماساژ رادیان محصولی طبیعی و موضعی است که کاربرد بسیاری در تسکین درد‌های اسکلتی و گرفتگی‌های عضلانی داشته و احساس ...
۳۰ مرداد , ۱۳۹۷