کرم ماساژ رادیان

کرم ماساژ رادیان

مقالات

۲۰ تیر , ۱۳۹۶

کرم ماساژ و درمان گرفتگی عضلات رادیان حاوی منتول٬ کامفر٬ عصاره کاپسیکوم٬ روغن رزماری٬ عصاره کالندولا و روغن اوکالیپتوس می‌باشد که برای درمان گرفتگی عضلات، درد عضلانی و روماتیسمی، کوفتگی، کبودی، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن، التهاب و گرفتگی بافت عضلانی استفاده می‌شود.

 روش مصرف:

برای مصرف خارجی روی پوست در افراد بالای 12 سال، مقداری از کرم را روی قسمت‌های درگیر شده و عضلاتی که دچار گرفتگی شده است، استعمال کنید و سپس به آرامی روی پوست ماساژ دهید. در کشیدگی و کوفتگی عضلانی، بهتر است بعد از یک حمام گرم استفاده گردد.

موارد منع مصرف:

در اطفال زیر 12 سال مصرف نشود. بر روی پوست خراشیده یا ملتهب نباید مصرف شود. در موارد زخم باز یا نزدیک مخاطات استفاده نگردد. در صورت حساسیت به مواد موثره و یا جانبی استفاده از کرم درمان گرفتگی عضلات رادیان ممنوع است. اگر ناراحتی یا سوزش در محل رخ دهد، مصرف این کرم باید قطع گردد. در صورت حساسیت به روغن اوکالیپتوس مصرف ممنوع است.

هشدارها و احتیاطات:

کرم گرفتگی عضلات رادیان بر روی پوست حساس به مقدار کم استفاده شود و از پوشاندن فوری موضع پس از استعمال کرم خودداری گردد. کرم را نباید نزدیک چشم و مناطق حساس استفاده کرد. بعد از مصرف بلافاصله دست‌ها را بشویید. از آنجا که برخی از مواد جانبی مانند ستوستیریل الکل یالانولین ممکن است بعضی واکنش‌های پوستی را منجر شوند (مثل درماتیت تماسی) لذا در صورت اختلالات غیر منتظره، با پزشک مشورت کنید.
اگر طی مصرف این کرم، علائم بیش از یک هفته طول کشید یا تغییراتی در پوست رخ داد یا سطح چرکی روی زخم یا راش و قرمزی پوست بروز کرد، حتما با پزشک مشورت کنید. بروز دردهای مفصلی همراه با ورم مفصل، قرمزی یا تب حتما باید به پزشک گزارش شود. محدودیت مصرف در اطفال زیر 12 سال باید مد نظر قرار گیرد و دور از دید و دسترس کودکان باشد. مصرف خوراکی ممنوع و این فرآورده فقط برای مصرف موضعی می باشد

تداخلات دارویی:

گزارشاتی از تداخل منتول با وارفارین (وقتی که خوراکی مصرف شود) بوده است و منجر به کاهش اثر وارفارین شده است.

مصرف در بارداری و شیردهی:

شواهد کافی مبنی بر امنیت مصرف این فرآورده در حین بارداری یا در مادرانی که شیر خود را به کودک میدهند وجود ندارد لذا مصرف کرم گرفتگی عضلات رادیان فقط وقتی در این مواقع مجاز است که هیچ جایگزین امن‌تری وجود نداشته باشد و تحت نظر پزشک مصرف شود.

عوارض ناخواسته:

اگر هر عارضه نامطلوبی بروز کرد، بلافاصله مصرف کرم را قطع کنید. مواردی نادر از عوارض جانبی شامل التهاب پوستی تماسی ناشی از منتول یا اگزما، واکنش افزایش حساسیت با علائم کهیر، گٌرگرفتگی و سردرد گزارش شده است. کاپسیکوم اولئورزین این فرآورده، در برخی افراد ممکن است تحریک پوستی ایجاد نماید. در مواردی، وقتی که این کرم برای قرمزتر و گرم کردن سطح پوست استفاده شود ممکن است حساسیت و اگزما ایجاد کند.

مکانیرم اثر:

منتول خارش را بهبود می‌بخشد و منجر به گشاد شدن عروق می‌گردد که نتیجه آن احساس خنکی با پیامد اثری ضد دردی است. کامفر به عنوان یک ضد درد ملایم و ضد تحریک عمل می‌کند و البته کامفر و کاپسایسین هردو باعث قرمزتر و گرمتر شدن سطح پوست می‌شوند. روغن رزماری برای افزایش جریان خون سطحی به عنوان درمان کمکی در موارد دردهای روماتیسمی و بهبود جریان خون سطحی به کار رفته است. کالندولا به درمان علامتی التهابات خفیف پوست کمک می‌کند. روغن اوکالیپتوس اثر ضد دردی ایجاد می‌کند و اثر آنتی اکسیدانی اسانس مربوطه کاملا شناخته و در مطالعات مختلفی تایید شده است.

شرایط نگهداری:

زیر 25 درجه سانتیگراد دور از دید و دسترس کودکان و به صورت دربسته نگهداری شود. کرم گرفتگی عضلات رادیان فقط برای مصرف موضعی روی پوست می‌باشد.

مقالات مرتبط

gap
علل و درمان گرفتگی عضلات

علل و درمان گرفتگی عضلات

برای اکثر ما اتفاق افتاده است که به طور ناگهان دچار گرفتگی عضلات در قسمت‌های مختلف بدن خود باشیم. این گرفتگی عضلات معمولا ...
۲۵ مهر , ۱۴۰۲
جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب

گرفتگی عضلات در طول شبانه روز اتفاقیست که امکان دارد در هر سنی رخ دهد. زمانی که شما در حالتی خاص چندین ساعت خوابیده‌اید یا ...
۱۰ بهمن , ۱۴۰۱
درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

درد های عضلانی را چگونه درمان کنیم؟

دردهای عضلانی یک از دردهای بسیار شایع بوده که به طور حتم بسیاری از افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده‌اند. این دردها به صورت ...
۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۱
5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

5 ماده مفید برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات، اغلب همراه با ورزش شدید و گاهی اوقات می‌تواند بر اثر رژیم غذایی نامناسب رخ دهد. به طور منظم خوردن غذاهای خاص ...
۲۴ بهمن , ۱۳۹۷